Luis Rubiales, president de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) ha confessat que va parlar amb Joan Laporta, dirigent del Futbol Club Barcelona, després que sortís a llum que el segon havia baixat al vestidor dels àrbitres del clàssic un cop acabat el partit, per protestar. Al programa El Partidazo de la COPE, ha revelat què li va dir exactament, a banda d’explicar com és la seva relació amb la flamant guanyadora de la Pilota d’Or Alexia Putellas, i altres temes.
En primer lloc, Rubiales ha reconegut que “és clar que els presidents em truquen per queixar-se del VAR, i es desfoguen. Amb Laporta vaig parlar ahir [diumenge passat], perquè ell sap que no és bo baixar a un vestidor d’un àrbitre. Em sembla malament que baixés i li ho vaig dir“.

Qui va fer públic aquest fet de Laporta va ser el mateix àrbitre, Sánchez Martínez, en la seva acta. Si bé l’acció de Laporta és criticable i gens habitual, cal recordar que durant el partit es va produïr una situació que va perjudicar l’equip de Xavi Hernández: un penal no xiulat de Dani Carvajal sobre Robert Lewandowski, amb un 2-0 provisional al marcador i quasi mitja hora de joc per endavant.
La relació de Rubiales amb Putellas
D’altra banda, en clau de la Pilota d’Or, Rubiales ha confessat com és la seva relació amb Alexia Putellas. L’absència del president de la RFEF a la gala de París va generar un munt d’especulacions que apuntaven una mala relació entre tots dos, tenint en compte el conflicte generat entre el seleccionador femení, Jorge Vilda, i moltes jugadores. I això es va fer més patent després del discurs de la capitana blaugrana, lloant la Federació Anglesa de futbol i evitant parlar de l’espanyola.
“No hi ha cap mala relació. L’he felicitat. Ha estat una llàstima allò de la seva lesió. Li dono l’enhorabona. M’imagino que tindrà 500.000 missatges, i encara no he mirat si m’ha contestat. També va trigar en contestar quan es va trencar el creuat, i després em va respondre i em va demanar perdó”, ha expressat Rubiales, tot evidenciant que existeix una relació que no va més enllà del respecte professional, i una certa fredor.
La polèmica de la Supercopa i les comissions
D’altra banda, Rubiales també s’ha referit a una relació molt més cèlebre: la que té amb el també blaugrana Gerard Piqué. Tots dos han col·laborat en el trasllat de la Supercopa a l’Aràbia Saudita, un fet molt criticat. Últimament s’ha fet pública la comissió que ha rebut el central, i Rubiales ha deixat clar que “els quatre milions se’ls paga Aràbia Saudita, no la RFEF. Nosaltres no hem pagat ni un euro a Piqué. L’escàndol és que hi ha un titular que diu que duem la Supercopa a Aràbia Saudita perquè Piqué cobrés la comissió”.