Món Esport
Dues noves denúncies contra la policia espanyola pel cas de l’estelada d’Elx

El cas de l’estelada d’Elx suma dues noves denúncies contra agents de la policia espanyola. Acció Cassandra ha presentat aquest divendres accions judicials en representació de dues persones que asseguren haver resultat ferides en el mateix operatiu policial en què un aficionat del Barça menor d’edat va ser brutalment agredit i detingut abans del partit contra l’Elx CF, el passat 23 d’agost. Els denunciants demanen personar-se com a acusació particular en les diligències i que el cas sigui traslladat a la Fiscalia Provincial d’Alacant. Segons explica l’entitat, tots dos haurien patit lesions físiques quan intentaven dialogar amb els agents davant l’actuació policial contra el menor que portava l’estelada.

Hematomes i edemes

Les denúncies aporten informes mèdics que documenten diferents lesions. Entre els danys descrits hi ha dolor i hematomes als dits de la mà, edemes i eritemes a les extremitats, un hematoma a la cuixa i limitacions funcionals derivades de la inflamació. Els afectats sostenen que no mantenien una actitud violenta i que la seva intervenció tenia com a objectiu mediar i demanar explicacions als agents. Acció Cassandra alerta que els fets podrien ser constitutius d’un delicte de lesions i demana que s’investigui si hi va haver abús de superioritat o prevalença del caràcter públic dels presumptes autors, així com una possible discriminació per raó de nació, ja que l’actuació policial es va produir en el context de la retirada d’estelades i altres símbols nacionals catalans. L’entitat demana al jutjat que identifiqui els agents, que s’incorporin les imatges de les càmeres de videovigilància i els vídeos difosos a les xarxes, i que es prengui declaració als afectats i als testimonis. També reclama aclarir quines ordres van rebre els agents i si l’ús de la força es va ajustar als principis de congruència, oportunitat i proporcionalitat.

Un aficionat del Barça, sent detingut per la Policia Nacional per dur una estelada | @Adamelx
Un aficionat del Barça, sent detingut per la policia espanyola per dur una estelada | @Adamelx

El cas continua pendent d’investigació

Les noves denúncies amplien l’acció judicial que Acció Cassandra ja havia iniciat arran dels fets del 23 d’agost als accessos del Martínez Valero. Aquella nit, agents de la policia espanyola van retirar estelades a aficionats del Barça i la violenta actuació contra un menor va quedar enregistrada en diversos vídeos difosos posteriorment. El jove va acabar detingut per un presumpte delicte d’atemptat contra l’autoritat, i el FC Barcelona va anunciar posteriorment que assumiria la seva defensa jurídica. El Ministeri de l’Interior va obrir una investigació sobre l’actuació dels agents i es va obrir un expedient disciplinari.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa