Món Esport
Insults racistes a un jugador català, confós amb el porter de l’Andorra
  • CA

El porter del FC Andorra, Jesús Owono, ha estat víctima d’una onada d’odi racista a causa del xoc que ha causat la mort de Jesús de Miguel, davanter madrileny del CD Tenerife, durant un partit de Segona Divisió, fins al punt que s’ha esborrat tots els seus perfils de les xarxes socials. Per si això no fos prou greu, hi ha hagut una altra víctima col·lateral: Michel Owono, jugador català del CF Can Vidalet nascut a Guinea Equatorial. Molts usuaris de les xarxes socials han confós Michel Owono amb Jesús Owono -probablement pel cognom- i el futbolista català ha rebut una gran quantitat d’insults i desqualificacions racistes, així com amenaces.

Michel Owono: “He rebut una gran quantitat de missatges d’odi i amenaces”

Tant és així, que Michel Owono ha hagut d’emetre un comunicat de condemna pels insults i, a la vegada, ha volgut deixar clar que ell no és el porter de l’Andorra. A més a més, també ha volgut mostrar el seu condol pels fets succeïts: “Vull deixar clar que jo no soc Jesús Owono i que no tinc cap relació amb el que ha passat. M’estan confonent pel meu cognom i he rebut una gran quantitat de missatges d’odi, racisme, insults i amenaces, cosa que em dol profundament i que condemno en la seva totalitat. Vivim en una societat malalta, en què el racisme, l’odi i la intolerància guanyen terreny. No podem permetre que es jutgi, insulti o amenaci algú pel seu color de pell o pel seu origen”.

Per la seva banda, el CF Can Vidalet també ha redactat un comunicat per condemnar els insults que està rebent el seu jugador i per donar-li suport: “Condemnem qualsevol manifestació de racisme, difamació, insult o amenaça. Mostrem tot el nostre suport al nostre jugador, que està rebent atacs injustificats per una confusió d’indentitat. El respecte no és negociable. Estem al teu costat”.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa