Món Esport
Un dels entrenadors catalans de moda té per fi nou equip
  • CA

Aday Benítez ja té nou equip. L’entrenador de Sentmenat, un dels tècnics catalans que més ha crescut en els darrers anys, ha estat anunciat com a nou responsable del CD Mirandés, equip que competeix a Primera RFEF. El club de Miranda de Ebro ha arribat a un acord amb l’entrenador per al que resta de temporada, després de destituir Antxón Muneta arran d’un inici de curs que no ha complert amb les expectatives. El repte és important per a Aday, que torna a una banqueta després de la seva exitosa etapa al Club Esportiu Europa. El tècnic va deixar el club gracienc aquest estiu, després de dues temporades en què va aconseguir un ascens històric a Primera RFEF i va classificar l’equip per disputar el play-off d’ascens a Segona Divisió. Ara, tindrà l’oportunitat de dirigir un equip que aspira a recuperar el seu lloc al futbol professional.

Un ascens històric amb l’Europa

Aday Benítez va arribar al primer equip de l’Europa l’estiu del 2024, després d’haver començat la seva trajectòria a les banquetes com a segon entrenador del filial escapulat i d’haver dirigit l’FC L’Escala posteriorment. La seva primera temporada al Nou Sardenya va ser un èxit rotund, ja que va conduir l’equip a l’ascens a Primera RFEF. El repte de la temporada següent era encara més exigent, amb el debut de l’Europa a la categoria de bronze del futbol estatal. Tot i les dificultats econòmiques, el fet de no poder jugar al Nou Sardenya i les limitacions pròpies d’un club modest, Aday va aconseguir classificar l’equip en cinquena posició i disputar el play-off d’ascens a Segona. Els graciencs van caure a les semifinals contra el Celta Fortuna, que acabaria aconseguint l’ascens.

Aday Benítez, exjugador del Girona | Europa Press
Aday Benítez, com a jugador del Girona | Europa Press

Aquella trajectòria va consolidar el prestigi d’Aday Benítez, que va destacar per la capacitat de competir amb un pressupost inferior al de molts rivals i per la seva ambició futbolística. El passat estiu, però, va decidir marxar de l’Europa, tot i que encara tenia contracte en vigor fins al 2027. La seva intenció era poder-se fer càrrec d’un equip de la Segona Divisió i, de fet, va arribar a estar en converses avançades amb el Girona Futbol Club, on va jugar durant moltes temporades. Finalment, però, l’acord amb el conjunt de Montilivi no es va tancar i Aday ha esperat fins ara, que l’ha trucat el Mirandés.

Un Mirandés que necessita reaccionar

El nou equip d’Aday no arriba en el millor moment. El Mirandés ocupa la dotzena posició del grup 1 de Primera RFEF després de les vuit primeres jornades, amb onze punts i a només un de les places de play-off. La distància amb el líder, el Lugo, però, és d’onze punts, una situació que ha portat la direcció esportiva a prendre la decisió de canviar d’entrenador, ja que l’objectiu dels aragonesos és aconseguir l’ascens directe. La derrota contra el Barakaldo en l’última jornada va acabar precipitant la destitució d’Antxón Muneta, que havia assumit les regnes de l’equip després del descens de Segona Divisió. El club confia ara en Aday per redreçar la situació i tornar a situar el Mirandés en la lluita per l’ascens. El tècnic barceloní dirigirà el seu primer entrenament amb l’equip a Anduva aquest dimarts.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa