Aquest dimecres, el Barça va anunciar que Xavi Pascual deixaria de ser l’entrenador de la secció de bàsquet després de només mitja temporada al club. Feia temps que corria la informació que el tècnic català havia decidit acceptar una oferta del Dubai Basketball molt superior econòmicament i amb un projecte esportiu més ambiciós i això, finalment, s’ha fet oficial. Aquest dijous, Xavi Pascual ha ofert una roda de premsa en la qual ha explicat el principal motiu que l’ha portat a abandonar el club. Si bé extraoficialment sempre s’havia apuntat a raons econòmiques, ell ha presentat una altra versió: “Estic patint cada dia i això m’està desgastant molt”.
La roda de premsa de comiat de Xavi Pascual
Per tant, el tècnic català ha explicat que aquest “patiment” és el motiu que l’ha portat a acceptar l’oferta del Dubai i ho ha argumentat de la següent manera: “En els meus dos últims anys al Barça (2014-2016) vaig patir molt i quan vaig marxar em vaig prometre que mai més tornaria a patir. Aquesta és la raó per la que marxo ara del Barça, perquè pateixo molt. Pateixo cada dia, les derrotes no em permeten ser persona i aquí les pateixo tres vegades més i això m’ha desgastat molt. Penso que no soc la persona adequada per al projecte”.

D’altra banda, Xavi Pascual ha volgut deixar clar que no hi ha hagut cap enfrontament amb cap membre de la junta directiva o dels membres de la secció de bàsquet del club, així com s’havia insinuat alguna vegada: “No hi ha una guerra entre el Barça i Xavi Pascual. La meva relació amb el club és extraordinària. El meu barcelonisme està intacte i el meu laportisme, també”. De fet, l’entrenador català ha descrit el projecte del Barça com a “engrescador” i “encoratjador” i ha assegurat que té l’objectiu entre cella i cella d’acabar la temporada amb el títol de la Lliga ACB: “Desitjo acabar aquesta etapa de la millor manera possible i fer feliç tota la gent”.

