Món Esport
El Barça bat l’Osasuna i hi haurà clàssic a la final de la Supercopa (2-0)

Hi haurà clàssic aquest diumenge. El Futbol Club Barcelona s’ha classificat per a la final de la Supercopa després de derrotar l’Osasuna a la semifinal i el Reial Madrid serà el rival dels blaugranes en la reedició de la final de la temporada passada, que també es disputarà a Riad, capital de l’Aràbia Saudita. El partit dels culers ha estat pràctic. Han dominat el duel en línies generals i, gràcies a un gol de Robert Lewandowski a la segona meitat i a la sentència de Lamine Yamal al temps afegit, han passat de ronda (2-0). Després de vint partits sense guanyar per més d’un gol de diferència, els blaugranes han aconseguit acabar per fi amb aquesta ratxa.

La crònica del Barça-Osasuna (2-0)

Xavi ha apostat per una alineació previsible tenint en compte les múltiples baixes de l’equip. Ha tornat a deixar jugadors com Oriol Romeu o Joao Félix a la banqueta, a causa del seu mal rendiment, i ha utilitzat els futbolistes que sap que ho donen tot sobre el terreny de joc, com Sergi Roberto o Ferran Torres. Amb tot, la posada en escena del Barça ha estat prou bona. La pressió ha estat alta i la primera ocasió ha vingut d’una pilota recuperada en camp rival. El mateix Ferran ha xutat des de la frontal de l’àrea i la seva pilota ha marxat desviada al costat del pal. Després d’uns primers minuts d’anades i vingudes, el Barça ha anat obtenint el control del partit a poc a poc.

Lewandowski també ha tingut algunes ocasions de gol. Sergio Herrera, porter de l’Osasuna, ha posat una bona mà per aturar un xut ras del davanter polonès. Lewandowski també ha fallat una rematada de cap. De la primera part també destaca una acció on Raphinha ha marxat d’un rival en un contraatac i ha rebut una falta que s’ha revisat per una possible targeta vermella, però finalment ha quedat en groga. El davanter brasiler s’ha lesionat i en el seu lloc ha entrat Lamine Yamal. Tot i que el Barça ha estat bé al primer temps, no ha trobat el gol ni ha tingut cap oportunitat realment clara, mentre que l’Osasuna ha tingut una ocasió boníssima amb una jugada que Ante Budimir ha fallat davant d’Iñaki Peña. D’aquesta manera s’ha arribat al descans.

Ferran Torres, durant la primera part | FC Barcelona
Ferran Torres, durant la primera part | FC Barcelona

A la segona meitat, el Barça ha mantingut un domini pausat el partit, amb arribades, però sense precipitar-se. Després de molt tocar la pilota, els blaugranes han acabat obtenint la recompensa. Ilkay Gündogan ha trobat Lewandowski molt sol a l’interior de l’àrea, li ha filtrat una passada sensacional, el polonès s’ha girat sobre ell mateix i ha marcat un bon gol amb un xut ajustat al pal. Feia temps que es trobaven a faltar jugades com aquesta de Lewandowski.

En cap cas es pot dir que el partit del Barça ha estat brillant. Ara bé, sí que ha estat molt pragmàtic. Els blaugranes han continuat dominant amb la pilota als peus i no han deixat que l’Osasuna creés cap ocasió de perill. A més a més, ja al temps afegit, Joao Félix, que havia entrat a la segona part, s’ha redimit amb una bona acció individual, li ha fet una bona passada a Lamine Yamal i el davanter català ha sentenciat el duel amb una bona rematada.

Ara, el Madrid espera el Barça a la final. Cal recordar que la temporada passada la història va ser la mateixa. En aquella ocasió, els blaugranes van ser infinitament superiors al seu etern rival i van endur-se el trofeu amb golejada inclosa. De fet, aquell partit va servir de punt d’inflexió, Xavi va aprofitar les lliçons d’aquell clàssic, les va aplicar en els pròxims partits i es va acabar emportant la Lliga. Ara, més que mai, al Barça també li convindria emportar-se un triomf moral en un clàssic, amb títol inclòs, i canviar la dinàmica. Tot plegat es resoldrà aquest diumenge a partir de les 20h.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa