Món Esport
La il·lusió del Cornellà posa a prova la tensió competitiva del Barça

Després de la derrota dolorosa a la final de la Supercopa d’Espanya, el Barça inicia el seu camí en una nova edició de la Copa del Rei. El projecte tendre de Ronald Koeman, instal·lat en una muntanya russa d’emocions constant, afronta un nou repte amb l’objectiu de tornar a donar motius al barcelonisme per mirar cap endavant amb cert optimisme. No serà fàcil per als culers aixecar el 31è títol d’aquesta competició, ja que al calendari atapeït se li afegiran diversos partits a vida o mort en cas que aconsegueixin arribar lluny al torneig del KO. Però, com a mínim, estan obligats a intentar-ho.

La Unió Esportiva Cornellà, botxí de l’Atlètic de Madrid en la ronda prèvia, serà la primera pedra en la trajectòria del Barça cap al trofeu (21.00 hores / DAZN). El conjunt del Baix Llobregat abraçarà la il·lusió per continuar fent història i somiant. L’equip català, que la temporada passada va estar a punt de pujar a Segona Divisió, no està fent un gran curs –actualment és el vuitè classificat d’onze al grup 3A de la categoria de bronze del futbol estatal–, però tot i això no renuncia a arribar tan lluny com sigui possible a la Copa del Rei. El dia de Reis ja van comprovar de primera mà que és molt més fàcil trobar el miracle si se cerca amb totes les forces possibles.

Polèmica amb la gespa

La prèvia del derbi català ha estat marcada per les declaracions de Ronald Koeman contra la gespa artificial. Per a l’entrenador holandès, jugar en aquesta mena de superfícies “no és jugar a futbol”. A Cornellà, evidentment, aquestes paraules no han agradat gens. El president del club les ha considerat “una falta d’empatia i de respecte al futbol modest”. De totes maneres, el tècnic del Barça també va apuntar que, en cas que el seu equip perdi i, per tant, sigui eliminat de la Copa, no hi haurà excusa que valgui. L’heroi de Wembley, per aquest motiu, va exigir als seus jugadors públicament “tensió competitiva” i concentració, sobretot a l’hora de defensar accions a pilota aturada.

Sense poder comptar amb Leo Messi –que complirà un dels dos partits de sanció que se li han aplicat per la seva expulsió en els darrers instants de la final de la Supercopa– ni Gerard Piqué, Sergi Roberto, Sergiño Dest, Ansu Fati i Philippe Coutinho per lesió, Koeman té previst fer canvis en l’onze inicial i donar entrada a alguns dels futbolistes que no han participat massa fins ara. No s’espera que faci moltes rotacions, però sí que efectius del primer equip com Neto, Pjanic, Riqui Puig o Trincao gaudeixin d’una oportunitat de luxe per fer un pas endavant i que joves del filial com Àlex Collado o Ilaix Moriba entrin en escena. Mingueza haurà de tornar a jugar de lateral dret, tenint en compte les baixes de l’equip.



Més notícies
Koeman, durant un entrenament | Europa Press

Koeman contraataca: “Jo també estic interessat en Neymar o Mbappé”

Notícia: Koeman contraataca: “Jo també estic interessat en Neymar o Mbappé”
Comparteix
L’entrenador del Barça, contundent després que el director esportiu del PSG hagi confessat que vol fitxar Messi
Notícia: Koeman contraataca: “Jo també estic interessat en Neymar o Mbappé” - Mobile
Sergiño Dest, durant un partit del Barça | Europa Press

Sergiño Dest s’incorpora a la infermeria del Barça

Notícia: Sergiño Dest s’incorpora a la infermeria del Barça
Comparteix
El lateral estatunidenc té “molèsties musculars a la cuixa dreta”
Notícia: Sergiño Dest s’incorpora a la infermeria del Barça - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa