Robert Lewandowski ha tensat la corda més que mai amb el Bayern de Munic. Ha declarat públicament que “la meva etapa al Bayern ha acabat” i ha desitjat que el deixin marxar aquest estiu per incorporar-se al Futbol Club Barcelona. Segons apunten diversos mitjans de comunicació, a més a més, ja hauria arribat a un acord amb el Barça, així que l’únic que queda és que les dues entitats esportives arribin a un pacte pel seu traspàs. Això, però, segons explica el diari Sport, no podrà ocórrer fins al dia 15 de juny, com a mínim, que és la data que s’ha marcat el Barça per donar el tret de sortida al seu mercat de fitxatges.
El Barça necessita activar palanques econòmiques abans de negociar per Lewandowski
La problemàtica principal del club blaugrana és la delicada situació econòmica que està vivint. Fins que la institució culer no sigui capaç de posar en marxa les famoses palanques econòmiques que s’han d’activar -CVC, BLM o Barça Studios-, no podrà fer ofertes definitives i concretes als clubs i tampoc no podrà posar els contractes sobre la taula dels futbolistes perquè hi estampin la seva signatura. Que el Barça es marqui una data, però, anticipa una notícia positiva, ja que el més probable és que abans d’aquest 15 de juny es puguin haver tancat acords importants per a l’entitat.
Christensen i Kessié tampoc no poden ser inscrits ara mateix
Cal tenir en compte que aquesta data d’inici del mercat de fitxatges també s’aplica als jugadors que ja se sap des de fa temps que tenen un acord amb el Barça: el defensa central danès Andreas Christensen i el migcampista ivorià Franck Kessié. Ara mateix, el club no pot inscriure aquests dos futbolistes, però quan s’activin les palanques econòmiques adequades, els seus contractes ja es podran signar. Com que tots dos arriben lliures i no cal tancar cap pacte amb els seus clubs, es preveu que les seves incorporacions s’anunciïn ràpidament després del 15 de juny.