El Futbol Club Barcelona femení perdrà una peça molt important a final de temporada. Segons ha informat el pòdcast ‘Fem futbol’ de Catalunya Ràdio, Mapi León ha comunicat al club que ha decidit no acceptar l’oferta de renovació que tenia sobre la taula i posarà punt final a la seva etapa com a blaugrana després de 9 anys a l’entitat culer. La proposta del Barça era d’una oferta econòmica a la baixa i, per això, l’aragonesa no continuarà al conjunt blaugrana a partir del pròxim curs. A més, el diari SPORT ha afegit que tot apunta que Mapi León posarà rumb al London City, l’equip anglès que ja va fitxar l’estiu passat Jana Fernández i Lucía Corrales.
Mapi León marxarà del Barça després de no acceptar l’oferta de renovació
La saragossana va arribar al Barça el 2017, procedent de l’Atlètic de Madrid, i el seu fitxatge va suposar un rècord, ja que el seu traspàs va costar 50.000 euros en una època en què gairebé no es pagaven traspassos entre equips femenins. Des de llavors, Mapi León s’ha convertit en un baluard defensiu per al conjunt blaugrana i la seva última renovació va ser el desembre del 2023, quan es recuperava d’una operació greu del genoll. Precisament, a principis d’aquest any, la defensa va patir una dura lesió al turmell i no va tornar fins al cap de dos mesos, a l’anada dels quarts de final de la UEFA Women’s Champions League davant el Reial Madrid.

En aquests 9 anys que ha estat Mapi León al Barça, l’aragonesa ha aconseguit, entre d’altres, set títols de Lliga i tres Champions, tot i que podrien ser quatre després de la classificació de les de Pere Romeu per a la gran final de la màxima competició continental. Així doncs, el pròxim dissabte 23 de maig podria ser un dia molt especial per a la central, ja que es podria acomiadar amb el millor títol possible després d’haver-se convertit en una veritable llegenda en una època gloriosa per al Barça.

