Aquest dimecres, el primer equip femení del Futbol Club Barcelona té la primera oportunitat de guanyar matemàticament la Lliga F si aconsegueix derrotar el Reial Club Deportiu Espanyol a la Ciutat Esportiva Dani Jarque. Tot i que encara resten cinc jornades per al final de la competició, el conjunt blaugrana té un avantatge de fins a tretze punts per sobre del seu principal perseguidor, el Reial Madrid, així que al Barça li bastaria una victòria en el derbi davant les blanc-i-blaves per endur-se la seva setena Lliga consecutiva.
El Barça pot guanyar la Lliga al camp de l’Espanyol
Aquest fet recorda inevitablement al que va passar la temporada 2022-2023 i 2024-2025 en el derbi masculí. En ambdós casos, el Barça es va proclamar campió de Lliga matemàticament al camp de l’Espanyol, a l’RCDE Stadium. L’any 2023, va haver-hi una gran polèmica, ja que diversos aficionats pericos van assaltar la gespa per perseguir els jugadors culers que estaven celebrant el títol sobre el terreny de joc i aquests van haver de fugir cames ajudeu-me. L’any 2025, la celebració va ser més moderada, però també va haver-hi queixes per part blanc-i-blava.

Per aquest motiu, li han preguntat a Pere Romeu, entrenador del Barça femení, en roda de premsa sobre una possible celebració del títol de Lliga F al camp de l’Espanyol. Aquesta ha estat la resposta del tècnic català: “Som un club elegant, amb classe, i amb uns valors. En cas de victòria, ja puc confirmar que la nostra celebració serà digna de l’equip que som, elegant. No anirem a fer sang amb ningú”.
🗣 "Som un equip amb valors i en cas de victòria farem una celebració digna de l'equip elegant que som"
— Esport3 (@esport3) April 21, 2026
💥🏆 Si el Barça guanya el derbi contra l'Espanyol aconseguirà el títol de la Lliga F
📲 https://t.co/4mYBcbjhZX pic.twitter.com/2hbagcEpXb

