Món Esport
El Barça guanya el judici per l’explotació de la façana de la Masia
  • CA

El Barça ha guanyat el judici sobre l’explotació comercial de la façana de la Masia, després que l’empresa MCM presentés un recurs a l’Audiència Nacional per un suposat incompliment de contracte. MCM, presidida per Antonio García Valdecasas, reclamava 100 milions d’euros al club pel perjudici econòmic sofert per la no instal·lació dels leds pactats en l’etapa de Joan Laporta a la presidència del club a la façana del recinte.

La Secció 16a de l’Audiència Provincial de Barcelona ha confirmat la sentència dictada pel Jutjat de Primera Instància de Barcelona, en el qual es desestimava la demanda interposada per MCM Publicidad, SL contra el Barça, en relació amb el contracte d’explotació publicitària de la façana de la Masia.

 

El desembre del 2009, encara amb Joan Laporta a la presidència del Barça, MCM i el club català van acordar el full de ruta pel qual l’empresa presidida per Antonio García Valdecasas ajudaria en l’explotació publicitària de la façana de la nova Masia, una prova pilot per aplicar la idea a la part exterior del Camp Nou dissenyat per Norman Foster. Aquell acord preveia la instal·lació d’una doble pell a l’edifici que suportés una enorme pantalla de leds, a través dels quals diverses empreses es podrien patrocinar. El primer contracte, després de pactar les corresponents clàusules i d’acordar una durada polèmica de 25 anys, es va signar el juliol del 2010, pocs dies abans que Laporta deixés la presidència del club i que Sandro Rosell vencés en les eleccions.

El pacte deixava en mans d’MCM la recerca dels patrocinadors per a la façana de la Masia, amb els beneficis repartits al 50% entre l’empresa i el Barça i, a més, sense cap cost pel club blaugrana. Aquell acord, molt mal vist per la junta entrant de Rosell, va ser modificat, en concordança amb les dues parts i després de diverses reunions, el 22 de desembre del 2010, amb la signatura d’un nou contracte de cinc anys i que va concloure el 30 de juny del 2016, amb opció d’ampliar-se dos anys més.

Els leds no s’han instal·lat i la Masia, durant aquests cinc anys, no ha estat encara explotada publicitàriament. Les propostes inicials d’MCM no van convèncer el club i, després de tres anys sense haver signat cap acord de patrocini, l’empresa de García Valdecasas va demandar el Barça per un perjudici de 99,3 milions d’euros; una demanda que, després de la celebració del judici el març del 2015, va ser desestimada pel Jutjat de Primera Instància número 25 i recorreguda a l’Audiència Provincial, on ja ha estat revisada i confirmada.

 

Segons explica el club, “el Barça no tenia cap obligació contractual de col·laborar en la recerca de possibles companyies interessades a inserir publicitat en aquesta façana i, per tant, no va cometre cap incompliment”. A més, el jutge ha decretat el pagament de les costes judicials a MCM per valor de 900.000 euros.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa