El Barça amaga el preu real de localitats alliberades a través del Seient Lliure

Una investigació de TV3 ha conclòs que el club ha utilitzat el Seient Lliure en deu partits per comercialitzar entrades VIP i que ha pagat al soci un preu molt inferior al real

El Barça ha amagat els preus reals de venda d’entrades als seus socis amb abonament al Camp Nou. Aquesta és la conclusió que es desprèn de la informació difosa aquest dilluns per TV3, després que la televisió pública catalana hagi descobert tot un procés opac de venda d’entrades VIP per una xifra molt superior a la notificada a aquells socis que decideixen alliberar el seu seient a l’estadi en deu partits d’alt rang, com els de Lliga de Campions o davant el Reial Madrid.

Un soci del Barça allibera la seva localitat a través del Seient Lliure. El Barça la ven per 1.500 euros a través de l’anomenat VIP Experience i comunica al seu associat que l’ha venuda per 255 euros. Per tant, el soci acaba cobrant un màxim de 93 dels 1.500 euros ingressats pel club per aquella entrada (un 6,2%), una xifra molt inferior als 547,5 euros que li pertocarien (un 36,5% del preu de venda), segons les bases del Seient Lliure.

 

Això va succeir, segons ha pogut comprovar la televisió en base a una investigació duta a terme pel seu departament d’informatius, durant les temporades 2014-15, 2015-16 i mitjans de la 2016-17, fins el canvi de normativa impulsat per la junta directiva del club en els següents deu partits: Barça-Manchester City, Barça-Reial Madrid i Barça-València de la temporada 2014-15; Roma, Arsenal, Reial Madrid i Atlètic de Madrid, de la 2015-16; Atlètic de Madrid, Manchester City i Reial Madrid, de la 2016-17. I tot això, sense informar el soci del canvi de condicions, ni fent-lo partícip del preu cobrat.

Amb el canvi en el model de Seient Lliure, el club no està obligat a informar els seus abonats de la venda -o no- de la seva localitat, així com tampoc del preu pel qual l’ha venuda, si l’ha posat al mercat 72 hores abans del partit. Però fins aquest mes de gener, el Seient Lliure funcionava d’una manera concreta: si la localitat alliberada es venia, el soci en cobrava el 36,5%. O havia de cobrar-ho sota aquests criteris.

Entrada VIP Experience per a un partit Barça-Reial Madrid. | TV3

En la documentació, a la qual també ha tingut accés El Món, es poden analitzar amb detall els preus dels conceptes d’una entrada VIP. Per a un Barça-Reial Madrid de la temporada 2015-16, el preu del VIP Experience a la zona del Lateral Segona Graderia Superior fou de 1.500 euros, en un tiquet que inclou l’entrada al partit en una localitat poc privilegiada i un servei de càtering pre i post matx. Segons el club, aquesta oferta també inclou “servei d’hostesses” per a una assistència personalitzada.

 

Procés de compra de localitats VIP Experience per un Barça-Reial Madrid. | TV3

Ara bé, a diferència de la compra habitual a través del lloc web del club, la localitat exacta de les entrades per al VIP Experience no s’especifica fins 48 hores abans del partit. El comprador escull la zona, paga i un cop comprada l’entrada no pot conèixer el seient. El club, 48 hores abans de l’esdeveniment, escull, assigna i comunica la localitat exacta al client.

 

Alguns socis han vist com, durant els darrers anys, el club els ha realitzat dues liquidacions diferents per la venda d’una mateixa localitat a través del Seient Lliure. La primera, per un preu superior a l’habitual; i la segona, hores després, amb una reducció evident de l’import anteriorment comunicat i equiparant-lo al valor estàndard.

 

TV3 ha demostrat aquestes afirmacions entrevistant alguns dels socis afectats. “Que d’un partit en cobrin 1.500 euros i a mi me’n donin 80 no ho puc qualificar d’estafa, però sí un engany indignant”, diu en Ramon Ezquerra. Altres socis també es mostren descontents: “Realment em sento enganyat per la manca d’informació” o “si el club ens diu què volen fer, diríem que sí perquè som culers i col·laboraríem. Però no pot ser que el club ens enganyi d’aquesta manera”.

Més informació

Nou comentari