Xavi Hernández, exentrenador del Futbol Club Barcelona, ha donat una extensa entrevista al mitjà anglès The Athletic, on ha parlat de la seva visió del futbol actual i també sobre l’estat actual del conjunt blaugrana entrenat per Hansi Flick. Precisament, l’egarenc ha revelat la conversa que va tenir amb el tècnic alemany a principis de temporada, quan van tenir una trobada. Va ser Xavi qui va penjar una imatge amb ell a les xarxes socials, i uns mesos després, el mateix tècnic ha confessat del que van parlar: “Hansi va venir a veure’m i vam parlar durant dues hores. Mantenim una bona relació i em va dir: ‘Moltes gràcies. El que has ajudat a crear aquí em fa feliç. Els jugadors entrenen dur i una part de la seva mentalitat ha sigut adquirida de tu'”.
Xavi assegura que Flick li va donar les gràcies pel Barça actual
Així doncs, Flick va voler agrair-li a l’egarenc la feina feta al Barça durant els dos anys i mig que va estar entrenant l’equip, i lluny del que potser pensen alguns aficionats, Xavi ha assegurat que s’alegra molt dels èxits d’aquest any: “Ens alegra que al Barça li vagi tan bé. Molta gent pensa que no estaria content per la marxa de l’equip perquè jo ja no soc l’entrenador, però és al contrari“. De fet, ha criticat l’entorn tòxic blaugrana: “Allò que diuen els mitjans i la directiva pot ser difícil a Barcelona. Si dius alguna cosa positiva de l’entrenador actual, Flick, significa que és negatiu per a l’exentrenador, és a dir, per a mi. I no ha de ser així. Tinc una bona relació i respecto a Hansi i els seus jugadors. El mateix respecte que sentia per Ronald Koeman, que va ser el que va estar abans de mi. Cal reconèixer a Koeman el mèrit de posar a jugar Gavi, Balde i altres joves. D’això me’n vaig beneficiar jo. A part, va guanyar la Copa del Rei“.

El tècnic de Terrassa també ha parlat sobre les irrupcions de Lamine Yamal i Pau Cubarsí, dos jugadors que van debutar sota les seves ordres quan encara estava a la banqueta del Barça: “Si em preguntes si estic content i orgullós d’haver fet debutar a Lamine i a Pau Cubarsí, clar que sí. Lamine és un geni, es convertirà en el millor“.