El Futbol Club Barcelona ha anunciat la renovació de l’acord de patrocini amb l’empresa desenvolupadora de videojocs Konami. D’aquesta manera, el videojoc oficial del Barça continuarà sent l’eFootball, que és la nova versió de l’antic Pro Evolution Soccer. L’acord entre l’entitat blaugrana i Konami existeix des de 2016 i ja s’havia renovat en altres ocasions. Juli Guiu, vicepresident de l’àrea de Màrqueting del Futbol Club Barcelona, ha explicat que des del Barça estan “satisfets” de la renovació pel “compromís” que ha mostrat Konami amb la institució culer durant els darrers anys.
Els culers critiquen l’acord del Barça amb Konami
Ara bé, l’anunci d’aquest acord no ha estat especialment ben rebut a les xarxes socials. L’alternativa a Konami i eFootball és la desenvolupadora de videojocs estatunidenca Electronic Arts i el seu flamant EA Sports FC, que és la nova versió del mític FIFA. A finals de la dècada dels 2000 i principis de 2010 hi havia una batalla molt intensa entre Konami i EA per veure quin era el millor videojoc de futbol. Finalment, el FIFA va guanyar-li clarament la partida a l’aleshores Pro Evolution Soccer i és per això que els culers preferirien que el seu equip estigués vinculat amb el videojoc més prestigiós.

A més a més, Konami, en veure que no tenia res a fer contra Electronic Arts, va apostar per renovar del tot el seu joc de futbol i per això va passar del Pro Evolution Soccer a l’eFootball. Aquest nou videojoc, que es pot descarregar gratuïtament i es basa sobretot en les partides en línia, va sortir a finals de l’any 2021 i ha estat un fracàs estrepitós. Entre la comunitat de videojugadors el joc és famós pels seus errors constants a l’hora de disputar partits i per la manca de fidelitat de les cares dels futbolistes amb la realitat, que queda sobretot en evidència si es compara amb EA Sports.