Els Mossos d’Esquadra han detectat una nova via que hauria utilitzat Josep Maria Bartomeu, expresident del Futbol Club Barcelona, per desviar diners de l’entitat blaugrana amb finalitats personals. Segons informa Ràdio Barcelona, un informe policial assegura que, més enllà del conglomerat I3 Ventures, protagonista de tot el cas Barçagate, hi havia una altra empresa a través de la qual es va beneficiar Bartomeu amb diners del Barça. Es tracta d’Amalgama Marketing, propietat de Miquel Sambola, figura molt propera a l’expresident blaugrana. Segons els Mossos, el club pagava diners a Amalgama, els quals, posteriorment, anaven dirigits directament a finalitats personals de Bartomeu, com per exemple periodistes afins o persones vinculades amb la seva empresa, Adelte.

Els pagaments del Barça a Amalgama Marketing haurien servit, en gran part, per pagar periodistes afins al mandat de Bartomeu. Els noms que apareixen en l’informe dels Mossos són els de Marçal Lorente, Albert Lesan i Albert de la Torre. En el cas de Lorente, la policia ha detectat correus electrònics que demostarien la seva teoria: “Soc l’aliat periodístic que més s’ha cremat defensant el teu projecte i la meva parcialitat i implicació ha estat tal que ara és molt difícil tornar a la posició de periodista objectiu”. A més a més, d’aquests pagaments també se n’haurien beneficiat empresaris relacionats amb Adelte, propietat de Bartomeu, així com la mateixa Amalgama Marketing. S’ha detectat un contracte de 152.000 euros.
Els Mossos creuen que el cas de Bartomeu i Amalgama s’emmarca en el context del Barçagate
D’aquesta manera, els Mossos inclouen un nou aspecte a tenir en compte en el cas Barçagate. Cal recordar que les primeres investigacions van detectar que Bartomeu hauria utilitzat diners del club per finançar una campanya a les xarxes socials per defensar i lloar la seva figura, així com per difamar persones i entitats situades a la seva oposició. Les empreses encarregades del Barçagate formaven part del conglomerat I3 Ventures. No obstant això, els Mossos creuen que aquests pagaments a Amalgama Marketing amb diners del club, dels quals també se n’hauria beneficiat, es poden emmarcar dins del mateix cas del Barçagate.