Els candidats a la presidència del Futbol Club Barcelona ja han votat. Joan Laporta i Víctor Font han fet acte de presència a les eleccions presidencials del club blaugrana quan queden unes hores per veure qui serà el nou president culer. Diferents personalitats han acudit a les diferents seus electorals per exercir el seu dret a vot, alguns en suport de Laporta, d’altres en suport de Font, i d’altres sense especificar quin és el seu candidat preferit.
Els suports als candidats
Laporta ha sigut el primer candidat en fer acte de presència a la seu electoral. El líder de “Defensem el Barça” ha aparegut a les 9 del matí, tot i que el seu vot no s’ha afectuat fins la 13:00. Fins a aquest moment ha estat acompanyant tant als socis que s’han apropat a parlar amb ell com a les diferents personalitats que li han donat suport. Sergio Busquets i Aitana Bonmatí han sigut dues de les figures més reconegudes que han votat acompanyades de Laporta.
Font ha arribat a l’Spotify Camp Nou a les 11:00 i durant la seva presència ha rebut alguns càntics en suport i alguna xiulada. El de “Nosaltres” ha rebut el vot de Xavi Hernández i Núria Cunillera, la seva dona. Font ha exercit el seu dret a vot una hora després de la seva arribada, tot just després de cantar l’himne del Barça en companyia dels socis que li han donat el seu suport. Marc Círia també ha donat el seu vot a Font.

En el moment de la seva votació, Font ha declarat el següent: “He sentit només crits de president, president i aplaudiments, avui deixarem enrere un Barça que vol dividir, els jugadors són del Barcelona no del FC Laporta, uns votaran unes coses i altres, unes altres”. També s’ha mostrat optimista amb el resultat de les eleccions, mencionant que considera que “ha anat de menys a més amb molts socis il·lusionats amb el seu projecte”.
Altres personalitats també han participat de les eleccions amb el seu vot, sense oficialitzar el seu suport per cap dels dos candidats. Figures com Josep Maria Bartomeu, Guillermo Amor o Ernest Urtasun, entre d’altres, han fet acte de presència. També han aparegut Eduard Romeu, Rafa Yuste, president en funcions del Barça fins la proclamació del nou cap del club i Jordi Torras. Ha destacat la presència de Marc André Ter Stegen, a qui finalment no li han permés votar per no estar en l’actualització del cens.
A les 11:00 el recompte de la votació ha mostrat una participació de 7.240 vots, un 6,32%, tal com ha informat Josep Cubells. La seu amb més participació ha sigut l’Spotify Camps Nou, amb 5.977 vots, per davant de Girona amb 565, Tarragona amb 412, Lleida amb 173 i Andorra amb 113. A les 21:00 es coneixerà el resultat de les eleccions i la proclamació del nou president del Barça.
