El Consell Superior d’Esports, l’organisme del govern espanyol que regula els assumptes relacionats amb les federacions esportives espanyoles, es personarà com a acusació particular contra el Futbol Club Barcelona pel cas Negreira. Així ho ha confirmat el seu president, José Manuel Franco, en una entrevista a Telecinco. Franco ha explicat que aquesta acció es durà a terme en el moment que “la denúncia sigui admesa a tràmit”, cosa que hauria d’ocórrer en els pròxims dies. Cal recordar que la Fiscalia ha denunciat el Barça com a persona jurídica per presumpta corrupció entre particulars, administració deslleial i falsedat documental, així com els expresidents Josep Maria Bartomeu, Sandro Rosell i alguns directius.
Tot el que se sap fins al moment del cas Negreira
El cas Negreira es va començar a investigar fa un any, aproximadament, quan la Fiscalia va detectar pagaments del Futbol Club Barcelona a l’empresa DASNIL 95, propietat de l’exvicepresident del Comitè Tècnic d’Àrbitres (CTA) José María Enríquez Negreira. Malgrat que, segons el que apareix en els contractes i segons la versió del Barça, aquests pagaments responien a informes arbitrals i de jugadors realitzats per aquesta empresa, la Fiscalia sospita que podria haver existit un acord verbal entre el club i Enríquez Negreira per utilitzar la seva influència dins del CTA i afavorir el Barça arbitralment a canvi d’aquests diners. La Fiscalia també creu que Enríquez Negreira podria haver desviat part d’aquests pagaments a àrbitres que estaven en actiu aleshores.

La relació contractual entre el Barça i DASNIL 95 està provada des de 2001 fins a 2018, quan Enríquez Negreira va deixar de ser vicepresident del CTA. Tot i això, se sospita que els pagaments podrien haver començat inclús abans, durant la presidència de Josep Lluís Núñez. Tots els presidents posteriors, Joan Gaspart, Joan Laporta, Sandro Rosell i Josep Maria Bartomeu, coneixien aquests contractes i no els van tallar. Tot i això, els dos últims són els únics que han estat denunciats per la Fiscalia, perquè els delictes dels quals els acusen no existien durant les presidències de Gaspart i Laporta. Cal recordar que el Reial Madrid i LaLiga també es personaran com a acusacions particulars contra el Barça pel cas Negreira.