La pretemporada del Futbol Club Barcelona ja es va desgranant. Mentre que el pròxim 13 de juliol estan citats els jugadors a la Ciutat Esportiva per realitzar les pertinents revisions mèdiques i començar amb les primeres sessions, aquest dimecres s’ha confirmat el qui serà el primer rival del Barça 26/27. El conjunt blaugrana, que farà un ‘stage’ a Anglaterra del 27 de juliol al 3 d’agost, s’enfrontarà al Birmingham City el pròxim divendres 31 de juliol a les 20:45 hores en el primer partit de la pretemporada. L’equip de Hansi Flick s’enfrontarà a un històric, com és el club anglès, i el duel es disputarà a l’estadi St. Andrew’s @ Knighthead Park, inaugurat l’any 1906 i considerat un dels recintes més emblemàtics i històrics del futbol anglès, amb capacitat per a 29.409 espectadors.
El Barça s’enfrontarà al Birmingham City en el primer partit de la pretemporada
Actualment, el Birmingham City milita a la Championship, la segona categoria del futbol anglès. Fins ara, ambdós equips s’han enfrontat en cinc ocasions, totes corresponents a l’antiga Copa de Fires, predecessora de l’actual UEFA Europa League. Això sí, l’últim precedent és de fa sis dècades, a la final de la Copa de Fires 1959/60, amb un partit que va acabar amb victòria del Barça i la consecució del títol. En total, el balanç històric és favorable als blaugranes, amb tres victòries, un empat i una derrota en els cinc enfrontaments disputats entre els dos elencs.
𝗘𝗹 𝗕𝗮𝗿𝗰̧𝗮 𝟮𝟬𝟮𝟲/𝟮𝟳 𝘀'𝗲𝘀𝘁𝗿𝗲𝗻𝗮𝗿𝗮̀ 𝗮 𝗕𝗶𝗿𝗺𝗶𝗻𝗴𝗵𝗮𝗺 ‼️
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) June 17, 2026
🏟️ St. Andrew’s @ Knighthead Park
🆚 @BCFC
📆 31/07 – 20.45h (CEST) pic.twitter.com/UOkNha0NsT
Aprofitant aquesta concentració que el Barça realitzarà a Anglaterra, la intenció que té el club és disputar un altre amistós durant les dates d’aquest ‘stage’. Els possibles rivals serien l’Stoke City o el Watford, tots dos equips de la Championship, la segona categoria del futbol anglès, igual que el Birmingham. Tanmateix, la idea és que aquest duel es disputi a porta tancada.

