Món Esport
El Barça s’escriu amb lletra pròpia

L’empremta sempre és important i el Barça ha volgut crear la seva particular. El club ha presentat una tipografia exclusiva amb el nom FC Barcelona Play que utilitzarà a les noves samarretes –quan la normativa ho permeti– i en les campanyes de comunicació d’esdeveniments esportius. L’objectiu d’aquest nou estil de lletra és, segons el comunicat publicat a la pàgina web, remarcar “la personalitat i singularitat” del Barça. Segons l’entitat blaugrana, “és el resultat d’un procés creatiu que ha tingut en compte des de la història del Club fins al relat de marca i la necessitat de tenir un fort caràcter gràfic i alhora una expressivitat creativa pròpia que sigui reconeixible i es pugui identificar amb el Barça”.

La nova tipografia, però, estarà limitada a les competicions en què la normativa permeti utilitzar un estil de lletra lliure. En torneigs com la Lliga, on l’estil és unificat, el Barça no podrà lluir aquesta novetat. En canvi, a la Champions i en partits amistosos, l’equip vestirà aquesta lletra que, sempre segons l’entitat culer, es basa “en els orígens i la història del club i concretament en el vincle directe del Barça amb els corrents artístics i estètics presents a la ciutat de Barcelona i a Catalunya”. Per tant, als partits de la gira pel Japó que farà el Barça entre juliol i agost, l’equip portarà a l’esquena el nom i el número amb aquest tipografia. Pel que fa a les seccions, les condicions seran les mateixes: utilitzar-la sempre que sigui possible.

Al comunicat, el Barça explica també que aquesta incorporació ha estat possible gràcies a la recuperació per part del club dels drets de negoci del retail i marxandatge fa tot just un any. A través de l’empresa Barça Licensing and Merchandising, que és qui gestiona ara aquests drets, es va considerar necessari impulsar iniciatives com la creació d’una tipografia pròpia per poder potenciar la marca Barça i afavorir la seva expansió global.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa