Món Esport
La repercussió mundial del famós ‘Titella’ de Piqué
  • CA

Des que Gerard Piqué va arribar al primer equip del Barça, ha demostrat defugir els tòpics futbolístics en totes les seves declaracions i la seva personalitat i les seves idees sempre s’han vist reflectides en tot allò que ha fet i ha dit. El club blaugrana està travessant una autèntica crisi institucional des que la Cadena SER va revelar que l’entitat culer havia contractat una empresa per tal de fer monitoratge a les xarxes, la qual va acabar difamant contra jugadors de la plantilla actual, llegendes del club i personatges contraris a la directiva. Enmig d’aquest escàndol, Piqué va voler intervenir i ho va fer d’una manera subtil, però molt significativa.

Després que Josep Maria Bartomeu, el president del Barça, es dirigís al mateix central català i a altres pesos pesants del vestidor com Leo Messi, els futbolistes no van crear cap incendi, però Piqué sí que es va expressar per Twitter d’una manera molt especial. Cal tenir en compte que compta amb uns 20 milions de seguidors i tot el que fa des del seu perfil té molta repercussió. I ell n’és plenament conscient. La seva manera d’expressar-se va ser a través d’una resposta a un periodista, Marçal Lorente, que és conegut per ser molt afí a la gestió de la directiva actual. Lorente va fer un tuit on dubtava que les informacions de la SER fossin certes i Piqué va respondre amb un simple: “Titella”. D’aquesta manera, acusava el periodista de treballar sota algunes ordres determinades.

És de sobres conegut que la repercussió d’aquest tuit va ser immensa. Se’n va parlar a tots els mitjans fins al punt que Marçal Lorente ha hagut de convertir el seu compte de Twitter en privat. En moltes ocasions però, saber quin ha estat l’impacte d’un fet pot ser difícil, però des del Món.cat hem fet una anàlisi per obtenir dades concretes. Per tal de fer-ho, hem utilitzat l’eina Google Trends, un servei de la mateixa empresa del famós cercador digital que mostra la freqüència amb què s’ha buscat una determinada paraula o frase.

Si mirem quin ha estat el volum de cerques de la paraula “Titella” a l’Estat espanyol durant els darrers cinc anys, s’observa un augment desmesurat a partir del 19 de febrer, dia en el qual va aparèixer la piulada al compte de Twitter de Gerard Piqué. Concretament, l’interès per aquesta paraula s’ha multiplicat per un 700%. Si fem el mateix exercici a escala global, l’impacte és encara major. De ser una paraula que pràcticament ningú buscava a Google, “Titella” s’ha convertit en un mot d’interès, augmentant fins a un 1000% les seves cerques.

 
 

 

Cerques de ‘Titella’ a Google a l’Estat durant els darrers cinc anys . Captura de pantalla de Google Trends

Cerques de ‘Titella’ a Google arreu del món durant els darrers cinc anys | Captura de pantalla de Google Trends

Però això no és tot. Piqué va decidir fer aquest tuit en català. En un primer moment, això ja va ser aplaudit per molts dels seus seguidors del país, ja que podria haver renunciat a fer-ho en la seva llengua, com passa algunes vegades, i no ho va fer. A la vegada, això ha servit per situar l’idioma a la xarxa i a Internet a escala global, ja que Google Trends demostra que molta gent ha cercat la traducció de “Titella” als seus respectius idiomes. Així, arreu del món ha aparegut un volum molt elevat de cerques amb el següent text: “Titella in english”, que és la forma amb la qual Google ofereix una traducció del mot cercat.

Cerques de ‘Titella in english’ arreu del món durant els darrers cinc anys | Captura de pantalla de Google Trends



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa