Renovat ja en dues ocasions des que va començar a vendre’s el 2003, arrossega l’aval de més d’un milió d’unitats venudes. El Touran de VW se suporta sobre la plataforma del Golf V i se situa just per sota del monovolum Sharan. També en sobrietat i disseny. Arriba amb el frontal característic de la marca, més innovador gràcies a les llums diürnes però pràcticament sense cap concessió més a la galeria. Ni a fora ni a dins…

L´habitacle reflecteix a la perfecció la filosofia del fabricant alemany: esforç màxim perquè la qualitat presideixi tots els acabats però res de “jocs florals”. La posada en escena és espartana però tot sembla col•locat en un bon lloc i fabricat amb bons materials. Al davant difícilment tindrem problemes d´espai tret que hi pugin persones molt altes que pretenguin estirar completament les cames. Aquest supòsit el podrem compensar parcialment elevant al màxim el seient. Arranant-lo bé al terra, el de l’esquerra, fa ben bé l’efecte que estem portant un turisme convencional perquè la columna de direcció i el volant tenen una inclinació molt semblant. La guantera del nostre protagonista, amb tapa, està refrigerada i reposa en una posició notablement elevada. A l’habitacle també s’hi ha col•locat un portaulleres al sostre i calaixos sota els seients del davant i al terra del compartiment posterior.

Els tres seients de la segona filera són individuals. El del mig és una mica més estret que els laterals però no arriba a comprometre mai l’amplada mínima per a poder enquibir-hi tres adults o dos nens en cadiretes infantils homologades. Tots es poden desplaçar longitudinalment fins a 15 cm. o treure si mai hem d’ampliar la superfície de càrrega. Una operació que no és especialment complicada però que demana una certa força…Una alta de les particularitats d’aquest cotxe és que el seient central es pot treure i situar els dos laterals més cap al centre. Opcionalment sota el maleter hi podem instal•lar dos seients suplementaris que poden acollir persones de fins a 1.70 d´alçada que, això sí, viatjaran amb els genolls sobre elevats. Aquest compartiment reserva 695 litres amb la configuració de cinc places i 125 amb la de set. Més espai del que trobaríem al maleter d’alguns dels seus més immediats competidors com el Peugeot 3008, el Ford C-Max o l’ Altea XL.

Nosaltres hem estat portant la versió turbodièsel impulsat pel motor 1.6 TDi de 105 CV. Volkswagen està introduïnt aquest propulsor en substitución del tradicional TDi de dos litres i 110 CV. Però contràriament com passa amb el Golf, en aquest cas, associat a un canvi manual de sis marxes. La versió dièsel de 170 CV pot demanar-se amb caixa automàtica de doble embragatge DSG, també amb sis velocitats. El nostre motor no proporciona una empenta exuberant. Es tracta més aviat d’un giny per practicar una conducció tranquil•la però resol amb solvència qualsevol avançament gràcies a l´acció del turbo i a una relació més aviat curta de les marxes. El millor d´aquesta mecànica és que es conforma amb molt poc gasoil i allarga el dipòsit fins a obtenir autonomies de més de 850 quilòmetres sense repostar. En el dia a dia es condueix gairebé com un turisme perquè la suspensió compensa els hipotètics gronxaments de la carrosseria a l’entrada dels revolts. El taratge escollit equilibra amb encert la balança del confort i la estabilitat. I el guiatge contribueix a generar aquesta sensació de control a què fem referència. El diàmetre de gir no és especialment dolent per la mida del cotxe.

El Touran s’ofereix amb tres nivells d’equipament: Edition, Advance i Sport. Qualsevol dels tres porta, com a mínim, sis airbags, control d’estabilitat, volant multifunció, guantera refrigerada, control de velocitat de creuer i aire condicionat. El climatitzador, els fars antiboira o les precioses llandes d’aliatge que duia la nostra unitat s’han d’abonar a banda. El “Parc Assist” automatitza l’operació d’estacionament. No és una opció especialment cara i funciona a través d’uns sensors que localitzen el forat amb prou espai. Ha evolucionat respecte del model anterior i la veritat és que fa més fàcil la vida del conductor. A nosaltres també ens ha agradat el sistema de llums automàtics que canvia sol de llargues a curtes quan venen vehicles de cara.



Més notícies

Nou comentari