Estètica actualitzada i fluïda, menys sinuosa i més actual per a la gamma 60 de la marca sueca. L’XC60 manté un equilibri òptim entre prestacions i confort, presenta una oferta solvent a nivell mecànic i resulta molt confortable i silenciós en marxa. Sembla més ample i urbà, incorpora nous elements de luxe i més dotació en l’equipament.

Si alguna cosa no se li discuteix als de Volvo és que la seva firma sueca gaudeix de bona salut. L’anagrama d’aquesta gent suggereix excel•lència en el camp de la seguretat i el confort. Però haurem de reconèixer que la majoria dels seus rivals i, en especial les marques “premium” alemanyes, ofereixen versions més geniüdes. I no només en aparença!

Els nòrdics buscaven un revulsiu per fer font a aquesta situació i fa l’efecte que són a tocar del filó. El tot camí més exitós de la marca en els quatre darrers anys ha sofert un rentat de cara actualitzador. Engraellat prominent amb cromats per enfatitzar-li l’amplada, nou disseny dels grups òptics, paracops pentinats i trets lineals més fluids. A imatge i semblança del V40 per unificar la imatge corporativa de la gamma i proporcionant-li exclusivitat. D’això darrer se n’encarrega prou bé el joc de llandes de 20 polzades i unes sortides d’escapament inèdites.

A l’interior s’incrementa la qualitat percebuda amb reblats també exclusius. Els seients resulten més acollidors. El entapissats en pell perforada hi ajuden. Acabats, ordre i pulcritud, ho acaben d’adobar. No hi ha res cridaner però tot està pensat i s’agraeix en el dia a dia. Hereta la instrumentació configurable ja vista al V40 que atorga tonalitats diferents en funció de si la bategen Eco, Elegance o Sport. El digital es porta i els automatismes, també. L’arrancada es fa a través d’un botó i la clau és intel•ligent. Reserva prou espai al maleter (amb formes regulars) i ampliable si pleguem els respatllers posteriors.

A nivell mecànic s’ofereix un kit especial per a la motorització més ambiciosa, la T6. L’han anomenat Polester però el què realment importa és que li proporciona 25 CV suplementari. Així, la xifra de potència del sis cilindres que porta queda definitivament congelada en els 333 CV. La gestió d’aquest giny confia en un nou sotware específic per a l’accelerador que fa que l’auto gasti menys i redueix emissions. La caixa de canvis automàtica també és nova. Porta mode Sport i és capaç de passar de 0 a 100 Km/h en menys de 7 segons. Per a poder sustentar aquesta eina al terra amb màximes garanties d’eficiència, els de Volvo li han definit uns nous taratges. Les suspensions del cotxe li rebaixen ara l’alçada respecte el terra uns 15 mil•límetres i els recorreguts s’han endurit. No hi ha pràcticament afectació sobre el passatge. El confort està garantit. I els suecs asseguren que les versions inferiors en potència –com per exemple el motor D2 de 115 CV- experimenten una millora similar. La tracció total de l’XC60 porta embragatge Haldex i envia força a l’eix posterior només quan detecta pèrdues de motricitat. En condicions normals, opera com un tracció al davant per minimitzar fregadissos i consum. No hi ha reductora però sí control de descens.

L’equipament pot arribar a quotes insospitades. El sistema City Safety de frenada activa detecta vianants que no veus. El BLIS treballa per a suprimir els angles morts de visió. El sistema de radar substitueix l’antiga càmera. Asseguren que és més precisa i que detecta vehicles des dels 70 metres. El Cross Traffic Alerts detecta els moviments que es produeixen a la cua del cotxe per evitar, per exemple, que puguem atropellar un vianant quan fem marxa endarrere sortint d’un estacionament. I, està clar, el mecanisme que automatitza el passi dels llums de curtes a llargues ve de sèrie. Igual com el sistema d’il•luminació activa en revolt, el parabrises calefactable, el sistema d’identificació dels senyals o les lleves al volant.

A favor:
* Estètica i aerodinàmica
*Sistema de navegació i entreteniment
*Equipament tecnològic

En contra:
*Proporcions i maniobrabilitat a ciutat
*Preu
*Consum

Fitxa Tècnica

Motor: Alumini . 6 cilin. 3.192 cc 241 CV gasolina
Canvi: automàtic
Tracció: integral automàtic.
Accel. 0 a 100 Km/h : 9,6 segons
Vel. Màx.: 210 Km/h.
Consum mitjà: 9,9 litres
PREU: 44.390 euros

*** Enric Oller és periodista, càmera de televisió i copilot de ral·lis. Ha estat tres vegades Campió d’Espanya de Raids, ha disputat cinc Dakar’s i s’ha assegut a la dreta dels dos germans Servià; d’en Josep Mª Solé; en Ramon Dalmau; en Santi Anglada o en Jaume Collelldevall. Fa més de 20 anys que escriu de temes de motor a diverses publicacions.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa