“The Economist” considera el “Catalonia is not Spain” base de l’èxit del Barça

La revista financera ‘The Economist’ analitza l’èxit empresarial del Barça i arriba a la conclusió que la base del seu triomf és el “Catalonia is not Spain”, la catalanitat del club i la creació de jugadors de la casa, de forma tan evident que al vestidor es parla català.

Encara que segons aquest mitjà l’èxit econòmic encara està en mans del Real Madrid, els blancs ingressen 439 milions d’euros anuals per 398 el Barça – diferència que pot canviar gràcies al contracte de 165 milions que Sandro Rosell ha firmat amb Qatar Sport Investment- l’èxit empresarial i esportiu és sense cap mena de dubte blau-grana.

Concretament l’expert en gestió d’empreses Boris Groyberg, assegura en aquest reportatge que un dels factors de l’èxit del Barça és la creació de talent des de la mateixa escola del club, La Masia, i a més en clau catalana: “Alguns clubs semblen les Nacions Unides, mentre que el Barcelona, compte amb una majoria de jugadors de la casa en el vestuari, on es parla català”.

El mitjà també senyala com un altre factor de l’èxit del Barça el significat polític que aquest representa i el fet que el lema “més que un club” s’associï a l’orgull de ser català. The Economist diu que per aquest sentiment es tracta d’una de les entitats esportives amb més socis, 150.000 persones.

I, finalment, com a tercer element d’èxit, el mitjà també destaca els valors que impregnen tota la gestió del club.



Nou comentari