Madura el concepte i refina l’estil. Perd una mica l’esportivitat aparent que el caracteritzava però combina millor les proporcions per guanyar en habitabilitat i perdre pes. Al primer cop d’ull esdevé més generalista, modern i “conservador” perquè parteix de trets més elegants i cuidats. Presenta una batalla més curta Fa 3 cm, menys que la versió cinc portes, és un xic més baix i te la silueta més arquejada gràcies als nous finestrals posteriors i a la inclinació de la lluna del darrera. El frontal segueix els trets del redissenyat Ibiza però amb una cua estilitzada presidida per grups òptics situats en posició més horitzontal. Guanya superficie de vidre i lluminositat interior. Passa els intermitents als retrovisors i creix sis centímetres en amplada de vies. Més habitables, doncs, converteix el maleter en un dels millors del segment : declara 380 litres però pot arribar a convertir-se en un compartiment de 1.220 litres si pleguem els respatllers de la banqueta posterior.

L’oferta mecànica en gasolina s’inicia amb dues variants del propulsor 1.2 TSI: de 86 i 105 CV de potència. Per sobre queden els 1.4 TSI de 122 i 140 CV, i en el llindar superior, l’1.8 TSI de 180 CV i 250 Nm de parell- motor. Equipats amb el sistema Start/Stop i la funció de recuperació d’energía, els nous models se sustenten sobre la mateixa plataforma que fan servir els Golf i A3 de darrera generació. La versió més potent que hem testat, amb geometría multibraç posterior, incorpora el Drive Profile de Seat que permet seleccionar entre quatre modes de gestió : ‘Sport’, ‘Confort’ “Individual’ o “Eco” per ajustar el tacte del pedal de l’ accelerador i la direcció i el tipus de gestió del canvi.

Per dins, la posada en escena és de major qualitat. Es nota més el gust pel detall. No hi ha rès que desentoni, els ajustaments són mil.limètrics i tot ho trobes on ho buscaries. Se simplifica la botoneria i una part de les funcions es traslladen a la nova pantalla tàctil de 5 polzades tipus tablet que reposa al centre. El sistema d’il.luminació guanya en vistositat i els rellotges analògics combinen amb indicadors de temperatura i dipòsit de combustible del tipus barra amb formatgets. Els seients del davant són enbolcallants però al darrera, en canvi, la banqueta pot comprometre el confort si ens entestem a enquevir-hi tres passatgers. La plaça del mig queda justa per culpa de túnel de transmissió, que obliga a separar molt els peus i anar aixerrancat. L’accessibilitat, en canvi, no es veu compromesa per les tres portes de la seva carrosseria perquè el sistema Easy Entry permet plegar bé els respatllers als qui han d’acomodar-se al darrera.

En el día a día, el Leon SC pot utilitzar-se perfectament com un utilitari “normal” sense que els consums s’ens disparin perì hem de reconèixer que el cotxe convida a jugar amb els límits de l’adherència i el lliurament de potència quan hi ha oportunitat. Ens ha agradat força per capacitat de guiatge, la sincronía mil.limètrica del canvi automàtic DSG de doble embragatge que munta. Manté l’agilitat i les sensacions que destil.lava el seu antecessor, tracciona encara millor en qualsevolm escenari i és capaç de mantenir ritmes endimoniats sense que es disparin massa els registres de consum. Rodant en autopista s’agraeix la convicció que mostra a l’hora de trepitjar l’asfalt. I en itineraris ratoners de muntanya el comportament és igual d’honest i genuí. La desmultiplicació de la direcció fa que les ordres dictades des del volant es trametin fidelment a les rodes i, aquestes, proporcionen al conductor tots els indicis per deduir quin serà el comportament del vehicle en tot moment. Fins i tot en els revolts més tancats!

A favor:
– Habitabilitat i maleter
– Comportament dinàmic
– Equipament i nivell d’acabats

En contra:
– Disseny interior massa generalista
– Espai per a les cames del passatger central
– Clau convencional

Fitxa tècnica:
Motor: davanter, 1795 c,c. Injecc. Directa. Turbo i Intercooler. gasolina amb stop/star
Potencia máx.: 180 CV
Acceleració 0 a 100 Km/h: 7,5 s.
Emissions: 132 gr/km
Consum mitjà: 5,7 l/100km

PREU: 25.180 €.  

*** Enric Oller és periodista, càmera de televisió i copilot de ral·lis. Ha estat tres vegades Campió d’Espanya de Raids, ha disputat cinc Dakar’s i s’ha assegut a la dreta dels dos germans Servià; d’en Josep Mª Solé; en Ramon Dalmau; en Santi Anglada o en Jaume Collelldevall. Fa més de 20 anys que escriu de temes de motor a diverses publicacions.



Nou comentari