Món Esport
SEAT LEON FR: EMOCIONS ACADÈMIQUES
  • CA

El nou pilar de Seat ho te tot per triomfar. S’allunya estèticament dels trets físics que van caracteritzar la generació anterior per guanyar en rigidesa, eficàcia i confort. Presenta un millor coeficient aerodinàmic i és més habitable. Creix discretament en totes direccions i guanya maleter.

La tercera generació del Leon inaugura un nou llenguatge de disseny a la marca. Madura el concepte i refina l’estil. Perd bona part de l’esportivitat que el caracteritzava però ara combina millor les proporcions. Esdevé més generalista, modern i “conservador”. Guanya habitabilitat i perd pes. De costat és on es veu més nou i modern perquè les dues línies horitzontals que marquen la seva cintura ascendent, li proporcionen dinamisme. El nou Leon es fabrica en base a la plataforma modular MOB del grup Volkswagen per poder intercanviar més fàcilment elements mecànics estratègics del Golf o l’A3 i ampliar la gamma economitzant recursos. El frontal segueix els trets del redissenyat Ibiza però amb una cua més estilitzada on hi destaquen unes òptimes molt horitzontals pensades per a proporcionar estil i elegància al conjunt. El nou Leon guanya superfície de vidre i lluminositat interior. Recupera el pany de la porta posterior en la ubicació tradicional, passa els intermitents als retrovisors i guanya uns sis centímetres a l’amplada de vies. Millora l’habitabilitat, doncs, i el seu maleter es converteix en un dels millors del segment : declara 380 litres, no té doble fons i pot arribar a convertir-se en un compartiment de 1.220 litres si pleguem els respatllers de la banqueta posterior.

Per dins, la posada en escena és més austera però també de major qualitat. Pròxima a la del Golf. Guanya funcionalitat i sentit pràctic. Es nota més el gust pel detall. La posada en escena perd calidesa però no hi ha res que desentoni, els ajustaments són mil•limètrics i tot ho trobes on ho buscaries. Se simplifica la botoneria i una part de les funcions es traslladen a la nova pantalla tàctil de 5 polzades tipus tablet que et dóna la benvinguda al centre, només seus davant del volant. Podria estar més ben integrada però reposa en una posició que evita haver d’apartar massa la vista de la carretera i resulta prou intuïtiva. El sistema d’il•luminació és més vistós i els rellotges analògics, de fons blanc, combinen amb indicadors de temperatura i dipòsit de combustible tipus barra, amb formatgets. Els seients del davant són prou ergonòmics i embolcallant però al darrera, en canvi, la banqueta pot esdevenir inconvenient si ens entestem a enquibir-hi tres passatgers. La plaça del mig queda compromesa perquè ell túnel de transmissió obliga a separar molt els peus i anar eixarrancat, cosa que passa factura a la llarga. Aquest element, però, ens fa pensar que potser d’aquí a no massa podrem veure un Leon integral a imatge i semblança del Golf 4Motion…

La gama inicial contempla versions en gasolina i dièsel amb potències que van dels 86 als 150 CV. De moment, no hi ha oferta amb canvi automàtic. Les caixes DSG arribaran de cara a l’estiu. La gamma s’estructura a partir de quatre nivells d’acabat. Competència directe del models com ara l’Opel Astra, el Ford Focus o el renovat Toyota Auris, Seat ja ha anunciat una versió SC de tres portes, inèdita a la gamma fins ara, i una variant familiar ST per a finals d’any.

En el capítol de suspensions, les versions bàsiques del nou model abandonen el multibraç posterior per una geometria de barres de torsió més econòmica i no tant efectiva. La versió FR, que és la que hem testat, manté el semirígid multibraç que li proporciona un nivell dinàmic exquisit. Porta canvi de sis relacions, suspensió més enèrgica, sistema Stop/Start de parada automàtica i Drive Mode que, a més d’afinar el so mecànic, actua sobre la resposata de l’accelerador i la precisió de la direcció. Amb aquest equipament, el cotxe convida a jugar amb els límits de l’adherència i el lliurament de potència, tan honesta com geniüda. Ens ha agradat força per capacitat de guiatge, el recorregut minimitzat i sincronia de la palanca del canvi i la millora en visibilitat que experimenta el model gràcies a què s’han fet més estrets els montants. El Leon FR, manté l’agilitat i les sensacions que destil•lava el seu antecessor, tracciona bé en qualsevol escenari i és capaç de mantenir ritmes endimoniats sense que es disparin massa els registres de consum. Estèticament, afegeix llandes de 17 polzades i perfil baix, antiboires amb funció de seguiment en revolt, miralls exteriors carenats, finestres posteriors tintades, doble sortida per a l’escapament i anagrames específics.

No hi detectem defectes rellevants i manté una excel•lent relació qualitat-preu si no comencem a carregar-lo d’elements opcionals com ara el sostre panoràmic de vidre, els seients calefactables o el diferencial electrònic XDS electrònic que s’ocupa de frenar el patinament de la roda exterior quan l’optimisme ens fa prendre un revolt per sobre del ritme ideal. Tan la versió Fr com la resta es beneficien del plà PIVE i dos anys de garantia addicional

A favor :

*Habitabilitat i maleter
*Comportament dinàmic
*Equipament i nivell d’acabats

En contra:
*Disseny interior massa generalista
*Espai per a les cames del passatger central
*Clau convencional

Fitxa tècnica:

Motor : davanter, TDi gasòil, 150 CV amb stop/star
Potencia máx.: 150 CV
Acceleració 0 a 100 Km/h : 14,1 s.
Emissions: 147 gr/km
Consum mitjà : 6,3 l/100km
PREU : Leon 2.0 Tdi 150 CV Stop/Start FR 24.710 €.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa