La versió que avui provem és igual de refinada i moderna que la resta dels seus germans. Estèticament, manté la caiguda de la línia del sostre, els finestrals posteriors i els dos nervis ascendents de la cintura. La silueta allargassada d’aquest familiar encaixa perfectament en la seva autèntica vocació d’atleta modern. Al Connect familiar que protagonitza aquest article el reconeixerem pels miralls i les llandes específiques que munta. També resseguint les portes, que duen inscrit el cognom de forma estratègica o bé a dins, fixant-nos en la gratificant tonalitat blava dels acabats interiors al volant, pannell i entapissats. L’habitacle manté una austeritat calculada. Funcionalitat i ajustaments van de la mà. El detall està cuidat a través d’una generosa guantera, un cofre central i la distribució de petits compartiments arreu per a deixar-hi els objectes de mà. Els seients davanters tenen una bona subjecció lateral i els ajustaments són els esperats. El conjunt només admet una crítica : la palanca per ajustar l’alçada del seient s’ha de millorar imperiosament en fermesa i tacte. El sistema d’il.lluminació, en canvi, està ben aconseguit i l’equip multimèdia queda perfectament integrat. 

El nou sistema d’infoentreteniment es converteix en la mare dels ous d’aquesta versió. Compta amb processadors més moderns que permeten l’accès a un nou estadi de connectivitat. El cotxe t’escolta, parla si fa falta i permet interactuar de forma fàcil i segura. Fa possible, per exemple, que naveguem directament a través del nostre smartphone. Proporciona més capacitat de connexió al MirrorLink, Google Android Auto i a l’Apple Car Play i estableix una connexió directa entre el telèfon i l’auto per facilitar la manipulació d’un grapat d’aplicacions a través de la pantalla tàctil que porta el cotxe, de 6.5 polzades. Es converteix en la tecnología ideal per poder fer servir el mòbil i tota la resta d’equips compatibles amb el sistema operatiu Android. Les possibilitats d’integració del MirrorLink s’aprofiten al màxim perquè es disposa de funció Read to me i resposta de veu. La funció de lectura de text converteix els missatges entrants en comptes de correu electrònic o missatges de veu “llegits” de forma entenedora. Les respostes també poden dictar-se sense haver de tocar rès i/o distreure’ns per bé que també es pot controlar el dispositiu gesticulant directament sobre la pantalla del radio. Sota la tapadora del cofre central hi ha entrades per connectar dispositius multimedia perifèrics (Aux-in, USB, tarja de memòria SD i cable per l’iPod). 

L’espai per a les cames i les maletes està garantit i el fabricant ha distribuït els ancoratges oportuns per ficar sense problemes les cadiretes infantils. En configuració de cinc places es disposa de 587 litres per col.locar el que vulguis al maleter i, si amb tot et falta espai, plegant respatllers s’arriba als 1.471 litres. L’equipament compta amb miralls exteriors calefactats i plegables elèctricament, vidres tintats, set airbags, volant multifunció amb control de velocitat de creuer, ordinador de viatge, indicador de pressió de pneumàtics i sistema d’il.luminació LED.
Com la resta de gamma, el Connect es beneficia d’una nova arquitectura estructural que permet situar la mecànica -més lleugera- en una millor posició. Aquesta maniobra ha permès als enginyers avançar 40 mil.límetres l’eix davanter, allargassar la batalla i redistribuir les càrregues en benefici del confort i el comportament. Amb tot plegat, els de Martorell han aconseguit reaccions més precises i un millor guiatge. El bon treball d’insonorització aplicat en aquest cotxe, l’escàs grau de rumorositat que acusa i el confort general que proporcionen les seves suspensions ajuden a fer passar els quilòmetres de manera que quasi ni t’adones i converteix aquest Connect en un perfecte aliat per anar a la feina, dur la canalla a l’escola o transportar l’equipatge familiar fins a l’hipotètic destí de les vacances. 

La nostra unitat de proves amagava el petit motor 1.6 de gasòil de 110 CV de potència. Un giny sobrealimentat que sorprèn per l’empenta que proporciona i per les mitjanes de consum. Disposa d’una resposta molt linial que, sense arribar a esdevenir fulgurant, empenta el conjunt amb franca solvència. En carretera i a velocitat legal es manté sempre clarament per sota dels sis litres i en ciutat, passant pels carrers més cèntrics i freqüentats, és quasi impossible depassar-los. A canvi, el cotxe es posa a 100 km/h en 10,9 segons i declara una punta de 191 km/h. Munta un canvi manual de cinc relacions més aviat llargues però amb una sincronia impecable i porta sistema Start/Stop, que el fabricant assegura que pot arribar a reduir fins a un 4% el consum de combustible.

A favor: 
*Tecnologia prodigiosa 
*Comportament dinàmic i eficiència mecànica 
*Nivell d’acabats, línia i funcionalitat

En contra: 
*Canvi de només 5 velocitats 
*Amplada final per a tres passatgers posteriors 
*Qualitat de la palanca de reglatge de seients

Fitxa tècnica: 
Motor: Davanter transversal 1598 c.c. Injec. Direc. Turbo Intercooler. 110 CV gasòil. 
Canvi: Manual 5 velocitats
Tracció: Davantera
Frens: discs vent/ discs
Maleter: 587-1.470 litres
Acceleració de 0 a 100 Km/h: 10,9 segons
Velocitat màxima: 194 km/h
Consum mitjà: 4 l/100 km
Emissions: 103 gr/km
Garantia: 2 anys
Preu: 24.950 euros.



Nou comentari