Nova generació pel Clio que creix en tamany però aprima la tara. Renova amb subtilesa l’estilisme i destaca per la bona relació que ofereix entre estabilitat i confort. Aplica tecnologia d’avantguarda per guanyar austeritat en els consums i munta una direcció amb millor tacte i precisió. El nou mode, però, no tindrà variant de tres portes.

L’actualització de la gamma Clio ens ha permès descobrir-li nous trets estètics, mecàniques més modernes i econòmiques i un equipament superior. Inspirat en el concept-car Renault DeZir, el cotxe que avui ens ocupa fa créixer el logo frontal vertical, que ara reposa sobre un prominent engraellat negre i els passos de roda. El nou utilitari francès porta proteccions laterals específiques i llums diürnes i guanya amplada de vies.

La versió que hem testat, continua identificant-se al primer cop d’ull però ara presenta una silueta més elegant i contemporània. Les formes de les òptiques s’han modernitzat. L’estilisme ha introduït també la tecnologia LED, la il•luminació diürna i una nova estratificació del morro. El fabricant, a més, proposa un interessant programa de personalització del cotxe que permet modificar llandes, retrovisors, paracops, volant, palanca del canvi o panells de les portes a voluntat com en el cas dels MINI’s o Citroën DS3.

Per dins, la posada en escena ens recorda molt la de l’elèctric ZOE. El davantal és pràcticament idèntic, combina també els colors i és tan funcional com el de qualsevol altre cotxe menys cridaner. El quadre de comandaments és de fàcil lectura i el reblat final sembla bo. L’ergonomia segueix essent referència perquè la instrumentació queda agrupada per facilitar l’observació dels indicadors; els comandaments se situen en indrets fàcilment induïbles i les formes del panell són prou suaus. El conjunt destil•la una agradable sensació visual. Ens han agradat especialment el velocímetre digital; el sistema de repostatge easy fuel que prescindeix de tap; els cinturons de seguretat amb doble mecanisme de pretensió i els airbags adaptatius que porta. Tampoc hi ha llacunes en l’equipament. Es manté la tarja magnètica plana per fer les funcions de comandament a distància i el conductor disposa de sistema de telefonia amb mans lliures, ordinador de viatge, climatitzador bi-zona i una pantalla TFT amb nous pictogrames. No hem detectat llacunes quan a qualitat de materials o acabats però, a títol personal, no ens acaben de convèncer les decoracions amb plàstic brillant…per molt negres que siguin. Especialment, perquè revelen sempre les empremtes, es poden ratllat i no aconseguirem mai que esdevinguin superfícies immaculades. En el quadre central hi reposa una doble pantalla per llegir-hi la velocitat i la informació que ens proporciona l’ordinador de viatge. No hi ha indicador per a la temperatura de l’aigua però un termòmetre blau ens apareix quan la mecànica està encara freda. El volant, en canvi, es regula en alçada i profunditat i l’habitacle compta amb tres punts per ancorar cadiretes infantils amb sistema ISOFIX. També s’ha previst una bona colla de forats per a dipositar-hi els objectes de butxaca i/o envasos i a les bosses de les portes s’hi poden enquibir ampolles de mida mitja.

Accedir a les places posteriors no té dificultats perquè la carrosseria és de cinc portes. Renault considera que el disseny amb el pany del darrera camuflat al montant satisfà també els que aspiren a dur un auto de tres portes. L’amplada disponible és suficient però els de talla XXL notaran que els falta espai per col•locar bé peus i cames per darrera de passatger del davant i el recolza caps de la plaça central és opcional.

El sistema d’audio porta connexió «Bluetooth» i entrades «USB» i «AUX». El sistema multimedia «Media Nav» —de sèrie en els dos nivells superiors— es manipula fàcilment a través de la pantalla tàctil per bé que, en alguns moments, aquesta maniobra ens pot fer perdre atenció. El sistema de navegació, en canvi, hauria de millorar perquè no determina amb claredat meridiana la posició del vehicle, l’actualització triga massa i l’estimació del temps a destí és poc exacte. El maleter creix en capacitat. Guanya dotze litres per arribar als tres cents, convertint-se en un dels més generosos del segment, per darrera del Mini Countryman i el Dacia Sandero. L’únic inconvenient és que la boca de càrrega queda una mica elevada i que la roda de recanvi és opcional.

La gama de motors disponible ara inclou dues versions de gasolina, de 73 i 90 CV respectivament i dues més dièsel amb potències pràcticament idèntiques. La versió de tres cilindres, 0,9 litres de cilindrada de gasolina de 90 CV presenta un funcionament prou suau. Sense fressa estrident. Incorpora el sistema Stop&Start de parada i arrancada automàtica en les aturades i un dispositiu de gestió «ECO» (que podem accionar a través d’un botó) per arribar a reduir les mitjanes de consum fins a un 10% gràcies a la disminució del parell-motor, l’endolciment de la resposta de l’accelerador i el funcionament del compressor d’aire condicionat. Els savis de la casa també han ideat un sistema de làmines mòbils que, col•locades davant del radiador, actuen en funció de les necessitats de refrigeració modulant el flux d’aire sense pernalitzar gaire l’aerodinàmica. El resultat final es una significativa rebaixa dels nivells de consum i emissions que, a la pràctica, el situen amb unes mitjanes homologades de 4,4 l/100 km i nivells de CO2 de 114 g/km, la qual cosa li estalvien l’impost de matriculació. Aquestes xifres ja anticipen que no som pas davant d’un auto especialment esportiu però en el dia a dia, el remanent de potència es mostra suficient per afrontar avançaments, ports de muntanya o circular a plena càrrega si encertem la relació del canvi i portem el cotxe amb una certa alegria. Mostra una motricitat prou correcte i reaccions predibles en la majoria d’escenaris. En part, perquè rebaixa el centre de gravetat i munta una direcció que informa bé del què passa sota les rodes. El nou Clio pesa 100 quilos menys que l’anterior generació perquè a l’estructura, a les llandes i a l’escapament del cotxe s’han fet servir acers més lleugers i resistents, s’ha reduït la capacitat del dipòsit de combustible fins als 45 litres i s’han muntat barres estabilitzadores buides. Fins i tot en alguns mercats s’ha optat pel plàstic en la porta que dóna accés al maleter. Al darrera porta tambors i no està disponible ni en opció la possibilitat de muntar fars de xenó.

FITXA TÈCNICA :

Motor: Davanter transversal. 898 c.c. Inj. Direc. Turbo i Intercooler 90 CV. Gasolina
Tracció: Davantera
Canvi: Manual 5 vel.
Direcció: Assistida
Frens: Disc vent./tambors
Prestacions: Vel. Màx : 182 Km/h. Accel. De 0 a 100 Km/h : 12,2 segons.
Consum mitjà: 4,5 litres
PREU: 15.100 euros



Més notícies

Nou comentari