Món Esport
RANGE ROVER SPORT: ALTA COSTURA
  • CA

L’arribada del benjamí de la gamma Range Rover va eixamplar a l’oferta en el segment dels SUV de luxe amb un nou producte dual que aglutina el millor de dos mons. Capaç de variar l’alçada de la carrosseria o blocar diferencials, armat amb reductora, amb control de descens i amb cinc modes possibles i diferents de conducció, el Range Rover Sport és amo de qualsevol territori.

Disseny, tecnologia i rendiment el converteixen en objecte desitjat. Veus que agrada quan, des de dalt, observes la mirada dels altres conductors o sents els comentaris dels vianants en estacionar en zona blava. Fins i tot sedueix els que ja estan acostumats al luxe. La seva estampa aparentment tradicional embruixa després d’haver suavitzat lleugerament alguns dels angles de la carrosseria, d’haver engrandit engraellat i entrades d’aire i d’haver introduït diodes en els tiradors de les portes i LED’s en totes les òptiques (les del davant de doble Xenó).

Gros i polivalent, compta amb un habitacle refinat on l’espai interior ha estat ben aprofitat i subtilment reblat amb tota mena d’extres. Tots els materials ofereixen un aspecte de qualitat, la posada en escena és exquisida i els seients resulten molt confortables. No hi ha problemes per trobar una posició òptima davant del volant perquè els reglatges són quasi infinits. El davantal continua esdevenint aparent però s’ha simplificat. L’elegància no ha de ser necessàriament feixuga, d’aquí que s’hagi reduït a la meitat la botoneria i el protagonisme se l’endugui el sistema Dual View, que fa possible que el conductor rebi la informació del navegador mentre la resta d’ocupants, per exemple, es dediquen a veure una pel•lícula en DVD. Aquest suport també serveix per reproduir les imatges de les càmeres exteriors que poden instal•lar-se en el perímetre de l’habitacle i que serveixen per complementar el sistema de sensors ultrasònics d’ajut en l’estacionament.

A nosaltres ens ha agradat especialment el bon treball realitzat en el capítol de la insonorització que fa que la remorositat mecànica que arriba fins l’habitacle sigui pràcticament inapreciable.

El maleter, amb formes prou regulars, reserva 540 litres per a la càrrega (quasi 2000 litres si pleguem completament el respatller asimètric de la banqueta posterior).

La versió dièsel potent confia en un TDV6 de tres litres de cilindrada. És la mateixa mecànica que amaga el Jaguar XF però evolucionada pel grup britànic a partir del bloc 2.7 V6 d’orígen Ford-PSA. Declara 256 CV i munta un sofisticat sistema de sobrealimentació per doble turbo. El primer treballa fins passades les 2.500 revolucions i el segon, més petit, afegeix bufada a partir d’aquest règim per evitar defalliments en exigència severa. La casa assegura que rebaixa en 1,3 litres/100 Km les mitjanes de consum homologant xifres de l’ordre dels 9,8 litres tot i arrossegar una tara de dues tones i mitja i una estampa decididament voluminosa. Les emissions de CO2 també baixen. Passen de 243 a 230 g/km. El Range Sport porta canvi automàtic de sis relacions amb convertidor que pot gestionar-se, per primer cop de forma seqüencial, a través de les lleves que porta el volant. Per posar la reductora hem de tenir el cotxe en punt mort. La nostra unitat també duia el sistema de gestió electrònica per seleccionar fins a cinc modes diferents de conducció. És el “Terrain Reponse” que, a través d’un únic commutador, adapta el motor, la transmissió del cotxe, el diferencial central, el control de tracció i les relacions del canvi al tipus d’itinerari i a l’estat del terra. Els modes predeterminats estan pensats per circular sobre paviment normal; herba o neu; arena, fang o gravilla i sobre roques. En aquest escenari la limitació seran les gomes i la protecció de baixos. El Range Rover Sport munta llanda de vint polzades i pneumàtic de perfil 40, massa baix i poc amant de les “rebregades”, els sotracs o els rocs punxeguts. El què més sorprèn d’aquest cotxe és la capacitat dels frens, la sensibilitat poc intrusiva del control d’estabilitat i tracció i l’eficiència del sistema pneumàtic de taratge i alçada variables: un autèntic prodigi tecnològic!



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa