"The New York Times" parla de La Masia com a "model financer, esportiu i social"

El diari nord-americà “The New York Times” ha publicat un article sobre La Masia blaugrana com a model exitós de formació de futbolistes. El reportatge exposa com la idea de continuar amb l’educació és part de l’èxit del programa, a diferència del model europeu on, a partir dels 15 anys, els nois es focalitzen tan sols en la carrera com a futbolistes, o del model nord-americà, basat en trobar bons jugadors a les escoles. El rotatiu també fa èmfasis en els beneficis que comporta que els jugadors convisquin. “Així ens ajudem l’un a l’altre com a amics, i no tan sols com a companys d’equip”, facilitant, així, la unitat de l’equip, explica Gerard Piqué al diari.

“Veient com el Barça s’ha erigit com un dels millors i més atractius equips del món, La Masia ha aparegut internacionalment com a model financer, atlètic i socialment beneficiós per jugadors en formació a la pròpia terra”, afirma el periodista Jeré Longman, que signa l’article.

El reportatge destaca La Masia com a model financer perquè “estalvia diners” al mercat, i destaca com el Barça s’ha estalviat molts diners en comprar jugadors, perquè molts dels actuals membres de l’equip provenen del planter de la Masia. Un fet diferencial amb altres equips, com el Madrid, que destinen grans fortunes a comprar els drets de jugadors com Cristiano Ronaldo o Kaká.

“The New York Times” també presenta La Masia com un model socialment beneficiós, perquè també forma joves que no acabaran tenint futur al Barça. De fet, molts dels 210 nois d’entre 7 i 18 anys que es formen a la casa no seran futbolistes al Club. “És important ensenyar els valors de l’esforç i la humilitat. El talent per sí sol no funciona.”, explica el director de la residència, Carles Falguera, posen de rellevància els valors de la Masia, no només focalitzats a crear estrelles del futbol.



Més notícies

Nou comentari