L’oferta dels francesos en un dels segments de moda s’incrementa amb l’arribada del 4008 en versió dièsel de 1600c.c. El nou compacte de la marca del lleó s’adapta a les exigències del Plà PIVE tot i portar tracció integral. A casa nostra s’ofereix per poc més de 30.000 euros.

Mantenir-se en posicions de privilegi no és fàcil. Les vendes s’han ensorrat estrepitosament i les marques han de fer mans i mànegues per mirar de subsistir. Tots els models valen quan del que es tracte és de tapar forats. No hi fa res que l’oferta en el segment dels SUV compactes sigui legió. L’arribada del Mitsubishi SX i el Citroën C4 Aircross, amb qui comparteix plataforma, ha afavorit el seu desembarcament. La versió que ens ocupa, a més, anuncia un descompte considerable de la taxa perquè la mecànica que amaga sota el capó s’ajusta a les condicions del Pla PIVE que el Govern va activar per incentivar la compra de vehicles nous amb emissions de CO2 inferiors als 160 g/km, sempre que s’entregui a canvi un auto amb més de dotze anys d’antiguitat.
D’aquesta manera, el Peugeot 4008 amb motor 1.6 HDi de 115 CV (fruït de l’aliança de PSA amb BMW, amb pintura metal•litzada i sostre solar panoràmic de vidre) complementa l’única variant que fins ara hi havia disponible, l’1.8 HDi de 150 CV. La nova proposta compacte del segment C dels francesos conserva mesures. Fa 4,34 metres de llarg, 1,80 d’amplada i 1,63m. d’alt. Està homologat per a cinc passatgers, presenta una distància entre eixos de 2,67m i reserva 416 litres al maleter.

Aquest cotxe demostra personalitat pròpia amb un morro on l’engraellat sembla que suri i els grups òptics presenten un codi estilístic específic. El conjunt esmolat sedueix també gràcies a les llandes d’aliatge que porta i als llums amb tecnologia LED. És 30 cm. més curt que el 4007 però l’habitabilitat que reserva a l’interior és més que digne. Només criticarem l’alçada i amplada dels seients posteriors, compromesa en cas que haguem d’enquibir-hi algú de més de 1.80m.

Mecànicament, la versió més potent munta un motor d’orígen japonès (Mitsu). El que hem testat nosaltres (d’orígen francès) genera 35 CV menys i porta filtre de partícules per poder cumplir els requisits del pla PIVE i reduir la tarifa final del cotxe. Arriba associat a un canvi manual de cinc relacions que s’hi adapta com un guant. Les marxes están ben ajustades i la direcció –elèctrica- guanya resposta i precisió en les maniobres. En itineraris ratoners, el Peugeot 4008 es manté ferm i un cop llençat, permet mantenir mitjanes de velocitat considerablement per sobre dels límits establerts, sempre amb un funcionament suau i un nivell de rumorositat acceptable.

En relació a la tracció total, el conductor pot escollir entre tres modes de funcionament mitjançant un comandament giratori idèntic al que porta el Nissan Qashqai: amb el selector en 2WD, la motricitat es tramet només en l’eix davanter i les especificacions tècniques del sistema resulten òptimes per circular sobre paviments amb bona adherencia. És la posició més indicada per estalviar combustible. El mode 4WD –intergral variable- fa que l’electrònica reparteixi la força entre les quatre rodes de forma automàtica en funció de l’adherència. La darrera possibilitat, 4WD Lock –integral bloquejada- està pensada per afrontar terrenys en mal estat on l’arrapament és precari. Un sistema de bloqueig del diferencial central fa que l’enviament de parell-motor al darrera s’incrementi i poguem passar, per exemple, zones més abruptes, passos d’aigua o itineraris nevats.

Peugeot només comercialitza per ara la versió 1.8 HDI 4×4 associada a un ric equipament denominat Allure (31.900 euros). Si vol el teu SUV “full equipe”, el 4008 hauria d’oferir-te la millor relació preu / equipament de sèrie. Fars de xenó, clau “mans lliures”, arrencada per botó, climatitzador, miralls abatible elèctricament, Bluetooth, 9 coixins de seguretat, regulador de velocitat… poc o gens hauries trobar a faltar.

A favor:

*Estètica moderna i equipament complet
*Bon comportament en qualsevol escenari
*Reserva de maleter

En contra:
*Alçada lliure respecte del terra de només 155 mm.
*Roda de recanvi tipus galeta opcional
* Sense proteccions específiques als baixos

FITXA TÈCNICA:

Motor: Davanter. 1560 c.c. 4 cilin. en línia. 115 CV Injecc. Directa Common rail amb turbo. Dièsel. Tracció: davantera Canvi: Manual 5 vel. Frens: Discs/discs ABS. Acceleració 0-100 Km/h : 10,9s. Consum mitjà: 4,8 litres. Preu: 30.150 euros.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa