Opel reposiciona el seu original monovolum de portes invertides i el dota d’alguns elements d’equipament i tecnologia fins ara no disponibles. El model que la marca va llançar l’any 2010 segueix fabricant-se a Figueruelas (Saragossa) però amb un frontal redimensionat que recorda força la resta de models de la gamma i amb sistema d’il·luminació diürna de tecnologia LED. La proposta estilística dels d’Opel cedeix una part del protagonisme del cotxe a la línia del sostre, inclinat cap el darrera en paral·lel a la cintura, esculpida mil·limètricament per a proporcionant-li una millor aerodinàmica. Les finestres laterals, perfilades amb una mena de jonc cromat per sota, neixen més avall afavorint la lluminositat interior i la visibilitat dels qui viatgen a la part posterior. El nou disseny interior dels pilots posteriors, també de LED es combinen amb la possibilitat d’escollir diferents llandes d’aliatge de 17 i 18 polzades. Competidor directe del Ford B-Max, s’ofereix en dos nous colors de carrosseria, amb una paleta de dotze tons en total.

El Meriva del 2014 manté com a principals característiques el sistema d’obertura invertida de les portes del darrere (de fins a 84 graus) i el FlexDoor, que desplaça longitudinalment els seients de la fila del darrera a favor de la funcionalitat que demanen moltes famílies quan creix el nombre d’integrants que la formen o les necessitats d’oci. A nosaltes ens ha agradat especialment el FlexRail, una unitat d’emmagatzematge central a dos nivells que, per darrera del canvi, reposa sobre unes vies d’alumini per convertir-se en una guantera gegant mòbil a l’abast de qualsevol passatger. Sigui com sigui, l’interior del Meriva pot configurar-se a voluntat a través de maniobres força intuitives, sense haver de desmuntar ni treure cap butaca. Com ja hem dit, la segona filera de seients llisca longitudinalment per adaptar la reserva d’espai per a les cames a les necessitats de cada passatger o ampliar la capacitat del maleter, de 400 litres. I plegant successivament tots els respatllers podrem aconseguir una magnífica superfície plana de càrrega de 1.500 litres. La posada en escena interior mereix nota. Especialment pel què fa a nivell d’acabats. L’ergonomia és tan bona com la sincronía del conjunt. La tradicional austeritat alemanya queda superada aquí pel disseny avantguardista i el sentit pràctic. Hi ha una pila d’amagatalls per a dipositar petits objectes i reglatges en el seient i la columna de direcció per a trobar la posició ideal. L’equipament inclou sistema automàtic d’encesa de llums i eixuga-vidres; frè d’estacionament elèctric activable amb un sol botó i assistent d’arrencada en pendents. L’oferta tecnològica també s’actualitza ja que el Meriva inclou ara una càmera posterior per a facilitar les maniobres d’estacionament i el sistema multimèdia Intellilink de tercera generació, que entre altres coses permet la integració de telèfons smartphone, amb suport tant per a aparells amb sistema operatiu Android com iOS. La gestió d’aquest element es fa a través d’una pantalla de 7 polzades instal.lada al mig del taullell.

Mecànicament, el Meriva renova la seva oferta de motoritzacions amb l’arribada del nou 1.6 CDTI de quatre cilindres, el primer de la nova generació de turbodièsels ECOTEC. Opel el comercialitza amb110 i 136 CV publicitant-lo com el motor dièsel més net, eficient i de millor rendiment que mai ha produït la casa fins ara. Compleix la normativa d’emissions Euro 6 i rebaixa el pes del bloc en uns 20 kg perquè està fabricat en alumini, porta sistema de distribució en cadena i el col·lector d’admissió i la tapa de l’arbre de lleves en material plàstic. Tot plegat per aconseguir un 10% més d’eficiència i un 7% més de parell-motor. També són noves les caixes de canvi, de sis marxes, que redueixen les friccions internes en benefici de la suavitat, rapidesa i precisió del traspàs. L’automàtica opcional també és de sis velocitats i l’equipen totes les versions.

A favor:

– Formes refinades i sistema d’obertura de portes original
– Acabats i equipament
– Modularitat interior i sentit pràctic

En contra:
– Preu dels extres d’equipament
– Actuació perimetral del comandament a distància
– Accesibilitat a l’habitacle en llocs estrets

FITXA TÈCNICA:

Motor: D’alumini davanter trans. 4 cil. en linia 1.598 c.c Injecc. Direc. Common Rail i turbo 110 CV gasoil
Canvi : Manual 6 vel.
Tracció: Davantera
Velocitat màxima: 182 Km/h.
Acceleració 0-100 km/h: 12,9 s.
Consum mitjà: 4,4 litres

PREU: 17.844 euros

*** Enric Oller és periodista, càmera de televisió i copilot de ral·lis. Ha estat tres vegades Campió d’Espanya de Raids, ha disputat cinc Dakar’s i s’ha assegut a la dreta dels dos germans Servià; d’en Josep Mª Solé; en Ramon Dalmau; en Santi Anglada o en Jaume Collelldevall. Fa més de 20 anys que escriu de temes de motor a diverses publicacions.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa