La capota dura retràctil amb sistema elèctric va significar una autèntica revolució. Mercedes la va introduir al mercat amb l’SLK i les marques generalistes no van trigar pas gaire a popularitzar el sistema. Però aquesta solució tècnica treballa a partir de mecanismes sofisticats que encareixen el producte i suposen un llast. Probablement per això, Opel ha decidit llençar al mercat el seu nou Cabrio tornant una mica als orígens. El model Kapitan del 1951, el Record del 67 o el darrer Astra Twin Top que també viatjava a cel descobert formen part de la història. La marca de l’escut amb llampec vol ara desvincular l’últim dels seus descapotables dels models precedents recuperant la capota de lona amb estil i efectivitat.

El protagonista d’aquest article té arguments per competir amb el Classe E de Mercedes i el Sèrie 3 de BMW però, per preu, disputa mercat al Megane CC, al Peugeot 308 CC, al Golf Cabrio i a l’EOS. Ofereix més equipament a igualtat de tarifa i aconsegueix quotes insospitades de polivalència sense haver de renunciar a una personalitat pròpia. Opel el publicita com un 2 2 per a tot l’any capaç d’esdevenir l’únic cotxe de la família. Sigui com sigui presenta una línia molt reeixida. Inèdita en el tres quarts posterior i amb trets clarament de cupè. La cua, molt ben esculpida, queda integrada amb encert al conjunt també gràcies a la fusió de la cintura amb els grups òptics posteriors i unes portes de generosa dimensió que aplanen l’accessibilitat i, de pas, li proporcionen elegants una elegància innata. Reprodueix l’elegant frontal generalitzat en els nous productes de la casa, amb un engraellat amb grups òptics xinats horitzontalment de llum diürna tipus LED i modelatges fluids en direcció a les aletes. Vist lateralment, la sensació és de fermesa també gràcies a la generositat de gomes i llandes.

La capota de lona que munta confegida a partir de llana i roba, està disponible en tres colors diferents (blau,gris o caoba). És retràctil i es plega automàticament en només 17 segons mitjançant un avançat sistema electrohidràulic. L’operació es fa prement un únic polsador situat darrera el canvi, al costat del fre d’estacionament elèctric. Pot fer-se en marxa sempre que no depassem els 50 Km/h. i des l’exterior, a través del comandament. El fabricant explica que l’ha provat exhaustivament fins a completar més de 15 mil cicles, sense defallir. El sostre de lona pesa aproximadament uns 50 kg. menys del que és habitual, queda ancorat sobre un esquelet d’alumini i magnesi capaç de suportar velocitats constants per sobre dels 230 Km/h. i duu un sistema tèrmic per desentelar el vidre posterior que, amb tot i això, condiciona un xic la visió. Amb la capota plegada, la reserva d’espai per a l’equipatge queda en 280 litres. Viatjant tancats obtindrem 100 litres més suplementaris. Plegant els respatllers dels seients posteriors (amb el sistema Flex Fol) convertirem la part posterior del cotxe en un compartiment de 750 litres on hi podrem encabir objectes llargs de fins a 1,80m.

Per dins, el Cabrio manté les proporcions, el nivell d’acabats i l’ergonomia. La sensació de qualitat impera tant en l’àmbit òptic com tàctil però la profusió de botoneria demana un temps d’adaptació La posició de conducció rep bona nota i la visibilitat és correcte lateralment i frontal. La nostra unitat de premsa, exquisidament equipada, duia seients de pell amb escalfadors tèrmics, sistema d’il·luminació adaptativa, navegador amb cartografia europea, els airbags preceptius, sensors acústics d’estacionament i un generós equip d ‘àudio. L’oferta mecànica del Cabrio suportarà bona part de les vendes en els motors dièsel que s’ofereixen amb un sol bloc però amb dues variants possibles de 165 i 195 CV. Parlem del conegut CDTi de dos litres amb funció overboost. En el nostre cas, associat a una caixa automàtica de sis velocitats que es pot utilitzar en mode seqüencial i que va destil·lar mitjanes de 5,7 litres tot practicant una conducció turística i relaxada. Fàcil de dur, aquest descapotable és molt capaç de superar amb escreix els límits màxims establerts en autopista. Ens ha agradat especialment per la noblesa de reaccions. Genera seguretat al volant tot i que l’aposta es decanti pel confort. Prement el botó sport que hi ha al panell de comandaments, però, podrem experimentar com es transforma el cotxe. L’enllumenat interior passa a vermell i el tacte de la direcció, el pedal dret i el traspàs de marxes es radicalitzen. Guanyen efectivitat i immediatesa i conviden a practicar una conducció més esportiva.

FITXA TÈCNICA:

Motor Davanter. Injecció directa Common Rail Intercooler.1.950 c.c. 165 CV dièsel
Tracció: Davantera
Canvi:  automàtic 6 vel.
Frens: Discs/discs
Vel. màx: 212 Km/h
Accel 0 a 100 Km/h: 10,4 s.
Consum mitjà: 6,2 litres
Preu: 34.300 euros

*** Enric Oller és periodista, càmera de televisió i copilot de ral·lis. Ha estat tres vegades Campió d’Espanya de Raids, ha disputat cinc Dakar’s i s’ha assegut a la dreta dels dos germans Servià; d’en Josep Mª Solé; en Ramon Dalmau; en Santi Anglada o en Jaume Collelldevall. Fa més de 20 anys que escriu de temes de motor a diverses publicacions.



Més notícies

Nou comentari