Món Esport
OPEL ASTRA SEDAN: ARMONIA DE SENSACIONS
  • CA

Fluïdesa estilística amb aires de cupè i maleter de 460 litres per l’Astra Sedan, la berlina de tres volums que Opel adreça a les famílies. Presenta una oferta mecànica de quatre motors de refinada tecnologia per competir amb garanties contra l’Exeo, l’Skoda Rapid, el C-Elyseé de Citroën o el mateix VW Jetta.

El 1962 els alemanys van presentar el Kadett i en un temps rècords de poc més de mig segle han estat capaços de vendre sis generacions d’aquell mite i quatre d’Astra’s quasi sense despentinar-se. La darrera carrosseria d’aquesta gamma, de tres volums, presenta una línia molt aconseguida. Inèdita en el tres quarts posterior i del tipus cupè de quatre portes però amb montant a les finestres. La cua de l’Astra Sedan, molt ben esculpida, queda integrada amb encert gràcies a l’allargassament i inclinació del vidre posterior i a la fusió de la cintura amb els grups òptics posteriors. D’aquesta manera, els responsables estètics del cotxe han aconseguit que la flamant variant familiar del model guanyi 90 litres de capacitat al maleter respecte de l’Astra de cinc portes quedant-nos, al final, amb un compartiment de 460 litres que, plegant els respatllers del seient posterior arriba fins els 1.010. Al marge d’aquesta particularitat, però, el conjunt de la nova proposta imposa. Per mida, per línia i perquè pot equipar llandes de diferents dissenys de fins a 19 polzades que fan que la nova proposta dels alemanys sembli més gran del què realment és. Reprodueix l’elegant frontal generalitzat en els nous productes de la casa, amb un engraellat amb grups òptics axinats horitzontalment de llum diürna tipus LED i modulatges fluïds en direcció a les aletes. Vist lateralment la sensació és de fermesa i amplitud tot i que manté la distància entre eixos del compacte (2’68 metres) i fa 4,65 metres de llarg, 1,81 de porta a porta i 1,47 d’alt. El sedan, doncs, arriba per complementar l’oferta de l’Astra compacte de tres i cinc portes i els Sports Tourers i per mirar de convertir-se en una alternativa real dels compactes familiars més populars de la competència que, tot sigui dit de passada, són molt més descafeïnats quan a estètica. La versió descapotable d’aquest model tindrà la seva pròpia gamma i es comercialitzarà sota el nom de Cascada.

Per dins, el Sedan manté les proporcions del model de cinc portes, el nivell d’acabats i l’ergonomia. La sensació de qualitat impera. Tant a nivell òptic com tàctil i ja en els acabats més bàsics. La posició de conducció rep bona nota i la visibilitat és excel•lent en qualsevol direcció. La nostra unitat de premsa, exquisidament equipada, duia sistema d’il•luminació adaptativa (AFL ), esmorteïment variable (FlexRide) amb diferents reglatges, navegador Navi 900 amb cartografia actualitzada per poder circular per 30 països d’Europa, sis airbags, recolçacaps actius als seients del davant, un generós equip d’àudio amb set altaveus i un sistema Stop/Star de parada i engegada automàtica en les petites retencions absolutament fidel i sorprenentment precís. L’enginyós dispositiu FlexFix d’Opel per transportar bicicletes també està disponible en opció a tota la gamma. A més ara és capaç de dur fins a quatre bicicletes (80 Kg) i desplaçar-lo lleugerament per poder obrir millor la porta del maleter.

L’oferta mecànica de l’Astra Sedan l’integren quatre mecàniques: dues de gasolina –1.6 de 115 CV i un 1.4 Turbo de 140 CV – i els tradicionals dièsel 1.7 CDTI de 110 i 130 CV respectivament, amb Start&Stop d’origen. A nosaltres, que hem portat el CTDi més potent, ens ha semblat un automòbil extraordinàriament suau. Fàcil de dur i molt silenciós, capaç de superar amb escreix els límits màxims establerts en carretera i autopista, d’accelerar de 0 a 100 Km/h en molt poc més de 10 segons i de mantenir mitjanes sostingudes de consum de l’ordre dels sis litres. Ens ha agradat especialment per la noblesa de reaccions i pel taratge de l’arquitectura de les suspensions. Filtren molt bé les irregularitats del paviment, no permeten gronxaments molestos de la carrosseria i generen seguretat al volant tot i que aposten pel confort. La versió de gasolina més potent és la única que pot associar-se al canvi automàtic opcional de sis velocitats.


Fitxa Tècnica:

Motor: 1.686 cc; 130 CV a 4.000 rpm; 30,6 m.kg de 2.000 a 2.500 rpm.
Canvi: manual de 6 velocitats.
Pneumàtics: 235/45-18.
Tara: 1.428 kg.
Vel. màxima: 203 km/h.
Consum mitjà: 3,9 l/100 km.
Emissions de CO2: 117 g/km.
Preu: 21.725 euros



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa