La denominació Qashqai prové del nom d’una tribu nòmada que viu al sud de l’Iran, al desert que hi ha al costat de les muntanyes Zagros. La segona generació del model estrella de Nissan no varia pas la nomenclatura però se sustenta sobre una nova plataforma, actualitza l’aspecte i rep un habitacle amb una major sensació de qualitat i més equipament. Es ven a partir dels 21.000 euros amb una carroceria que, per dimensions s’acosta a la dels tot terreny per bé que, ara ja no és un vehicle dissenyat per circular camp a través ni per dur molta gent a sobre. El Qashqai 2 (amb capacitat per a set persones) ha passat a millor vida perquè la marca vol que aquestes necessitats les assumeixi el nou X-Trail, que estem delerosos de probar. El model contemporani abandona les formes arrodonides en favor de l’esmulament general, d’una estampa més moderna i agressiva. Creix un pèl en mesures. És cinc centímetres més llarg, dos més ample i viatja un xic més arrenat. El sostre solar panoràmic que porta dóna lluminositat i sensació d’amplitud però que resta uns quants mil·límetres a l’alçada de les espatlles, cosa que pot comprometre el confort dels passatgers més alts. La posició de conducció, en canvi, afavoreix la visibilitat en totes direccions i no hi ha problemes per arribar a tota la botoneria del davantal, molt atractiu visualment. La qualitat dels materials no admeten crítica, els comandaments están ben agrupats i l’ergonomia fa que ens poguem passar hores conduint sense que aparegui la fadiga.

El Qashqai milita en una veta de mercat on tenen interessos els joves amb cert poder adquisitiu; parelles amb afany de córrer món i clients més madurs que potser no hauran menester mai totes les places disponibles però que valoren la modernitat global de la proposta de Nissan. El nou Qashqai regala comoditat als seus ocupants. No hi ha llacunes en l’accessibilitat gràcies a les cinc portes i la ubicació un pèl més elevada de la plataforma. Ens han agradat especialment els entapissats i el remanent afegit d’espai reservat a l’equipatge. El maleter compta amb un sistema de pis variable amb dues safates que amaguen un doble fons. Creix 30 litres respecte de l’anterior generació i ofereix 439 litres en configuració normal i 1.513 litres plegant els respatllers posteriors.

Totes les versions de la nova criatura de Nissan munten la mecànica transversalment. El motor que hem estat provant nosaltres era l’1.6 dCi de gasoil d’orígen francés que destil·la 130 CV. Un 16 vàlvules fabricat en alumini amb distribució variable i un arbre de lleves especialment dissenyat per a reduir vibracions associat a una caixa de canvis de sis velocitats de bon tacte però amb recorreguts de palanca més aviat llargs. La mecánica destaca per la suavitat de funcionament, resposta al pedal de l’accelerador i capacitat d’empenta. Sorprèn també pel bon treball fet en matèria d’insonorització i per la força que demostra a l’hora d’empentar una tara que depassa els 1.500 kg., en qualsevol zona del compta, fins i tot a baixes voltes -és cert que fins a les 1.750 rpm no t’ofereix el seu parell màxim- i amb marxes llargues. Aquest magnífic propulsor, que per filar encara més prim solament necessita 5,2 litres per a Incorpora sistema Start / Stop d’origen i una curiosa trampella per darrera la graella frontal que regula el pas d’aire cap el compartiment motor en funció de les necessitats de refrigeració. Aquest element contribueix a proporcionar-li un coeficient aerodinàmic de 0,32, similar al d’un Ferrari 360 Modena i, de retruc, fa que les mitjanes de consum s’acostin força als 5,2 litres anunciats oficialment.

A nosaltres també ens ha convençut el guiatge del cotxe, regit per una direcció eléctrica molt ben afinada i amb el suport del sistema actiu de “Control de Traçada” que, si fa falta, frena lleugerament les rodes interiors en els revolts per evitar el subviratge. La suspensió filtra bé les irregularitats de l’asfalt i evita bona part dels gronxaments. Preserva el confort i s’assembla força a les dels seus competidors directes però amb l’afegirto del “Xasis Control Electrònic”, que també incrementa la capacitat de retenció en els pendents pronunciats. Amb el nou Qashqai podrem endinsar-nos ocasionalment per pistes de baixa complexitat, però la seva discreta alçada respecte del terra, la manca de proteccions inferiors, uns pneumàtics clarament enfocats i la tracció únicament a les rodes davanteres ens faran desistir en itineraris més ambiciosos. Per aquests pocs clients més aventurers Nissan ofereix una versió amb idéntica mecánica però amb tracció total que, basades en el sistema 4×4 All-Mode que porta l’X-Trail, s’encarrega de variar la motricitat entre els dos eixos per repartir el parell-motor entre les quatre rodes en funció de la capacitat d’adherència.

El germà gran del Nissan Note pot equipar el NissanConnect, que incorpora apps a través del Smartphone i funció Google Send-to-car per enviar rutes des del teu ordinador al cotxe. Disposa d’una pantalla tàctil de 7 polzades antireflectant d’alta resolució, sistema de navegació 3D, alerta de canvi involuntari de carril, assistent de llum de carretera, identificador de senyals de trànsit, sistema anticol·lisió frontal, control d’angle mort, detector de fatiga i de moviment i assistent d’aparcament automàtic, en funció de les opcions que escollim. Arriba de sèrie amb 6 coixins de seguretat, velocitat de creuer amb comandaments al volant, indicador de pressió de pneumàtics, limitador de velocitat, assistent d’arrencada en pendent, bluetooth amb micròfon, fre de mà elèctric, ordinador de viatge amb pantalla TFT a color de 5 polzades i fars amb llum diürna de tecnologia LED.

FITXA TÈCNICA:

Motor: Transversal 4 cilin. en línia. 1.598 cc. Injecció, turbo i Intercooler.130 CV. gasòil
Canvi: Manual 6 vel.
Tracció: Davantera
Frens: Discs vent./discs
Consum mitjà: 4,4 litres

PREU : 27.450 euros  



Nou comentari