Món Esport
Nissan Micra: segona joventut
  • CA

El tercer cotxe més venut de Nissan a Europa es renova. Per dins i per fora. Al Micra de la generació K13 li han rentat la cara amb un restyling que li arriba a meitat de la seva vida comercial. Una petita empenta per mirar de mantenir les vendes en els 50 i escaig de països de tot el món on es comercialitza aquest utilitari “global”. Conserva plataforma però es reposiciona en presència. Presenta una estampa més controvertida amb nous paracops, aletes i capó. Els cromats fan acte de presència i les formes perden arrodoniment. L’engraellat passa a tenir línies hexagonals i els antiboires reben una ubicació específica. Fins i tot la cua li fa guanyar enters en el capítol de la personalitat. El paracops guanya protagonisme, els nervis són més evidents i la tecnologia LED s’apodera dels pilots indicadors. Les mesures finals no varien però les llandes d’aliatge de 15 polzades reben nous dissenys, s’introdueixen les de 16 en opció i s’amplia la paleta de vuit colors de l’oferta inicial amb un blau perlat i un plata metal·litzat. Les versions de tres portes ni hi són ni se les espera. Tots els Micra que es venguin seran de cinc i continuaran sustentant-se damunt la mateixa plataforma del grup Renault-Nissan.

L’habitabilitat de l’utilitari dels nipons tampoc varia, amb una reserva d’espai al maleter que no desentona respecte de la competència. El panell de comandaments, en negre, presenta nous grafismes pels rellotges i les sortides d’aire ara són rectangulars. Els seients també estrenen material tèxtil, hi ha una presa de corrent de 12 volts i entrada per recarregar telèfons mòbils i reproductors MP3. El Micra contemporani guanya modernor, els indicadors es llegeixen millor i es pot plegar assimètricament el respatller posterior per ampliar la zona de càrrega. A nosaltres ens ha agradat especialment el nou sistema d’àudio, el Nissan Connect, amb pantalla de 5,8 polzades i la tecnologia Google Send-A-Car que permet planificar el viatge a l’ordinador de casa, al portàtil o a la tauleta de l’oficina i enviar les instruccions a l’auto, abans d’emprendre el trajecte. Opcionalment, també es pot demanar el nou sistema d’assistència avançat en l’estacionament, que mesura l’espai disponible i alerta al conductor en funció de la seva perícia a través de tres possibles graus (afeccionat, normal o expert).

El Micra és extraordinàriament maniobrable en ciutat, munta un sistema de direcció amb assistència elèctrica que s’adapta com un guant a les necessitats urbanes del model. Redueix sorprenentment el radi de gir i proporciona confiança en el guiatge. Des d’aquí també aplaudim el treball dels enginyers nipons a l’hora d’estalviar pes. La recerca de l’excel·lència en el consum els ha portat a ajustar la tara del cotxe fent servir acers d’alta resistència, reduint la capacitat del dipòsit de combustible i alleugerint folres, suspensions i escapament.

L’estratègia de mercat també ha aconsellat a Nissan prescindir de les versions dièsel a Europa. Tal i com passava fins ara, el Micra renovat munta en el seu lloc un econòmic 1.2 de gasolina de tres cilindres i 80CV amb emissions rècord. El mateix giny amb distribució variable que porten els Note o Qashqai, associat a una caixa de canvis manual de cinc relacions que, gràcies al bon treball aerodinàmic, permet mantenir mitjanes de cinc litres en cicle combinat, amb 115 grams de CO2/100 Km. El petit dels nipons també es pot adquirir amb un 1.2 DiG-S amb compressor mecànic i 98 CV. Tant un com l’altre es poden demanar amb canvi automàtic de variador continu CVT amb pinyó planetari. Totes les versions porten, de sèrie, control d’ estabilitat, ABS, EBD, airbags frontals, laterals i de cortina, ancoratges ISOFIX i barres de protecció lateral. Llàstima que arribi amb tambors al darrera!

A favor:
– Qualitat percebuda i estampa més personal
– Maniobrabilitat i angle de gir
– Mecànica estalviadora

En contra:
– Exclusivament versions de gasolina
– Frens de tambor al darrera
– Comandaments de climatització allunyats

FITXA TÈCNICA:

Motor: Davanter transversal. 3 cilindres. 1198c.c Injecció directa. Intercooler. 98 CV gasolina
Tracció: davantera
Canvi: manual 5 vel.
Frens: Discs/tambor ABS
Consum mitjà: 4,2 litres
Vel. màx: 183 Km/h
Accel.0 a 100 Km/h: 11,4 segons

PREU: 16.250 euros

*** Enric Oller és periodista, càmera de televisió i copilot de ral·lis. Ha estat tres vegades Campió d’Espanya de Raids, ha disputat cinc Dakar’s i s’ha assegut a la dreta dels dos germans Servià; d’en Josep Mª Solé; en Ramon Dalmau; en Santi Anglada o en Jaume Collelldevall. Fa més de 20 anys que escriu de temes de motor a diverses publicacions.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa