Món Esport
Nissan Leaf: Recepta millorada
  • CA

 

Canvi radical en l’apartat estètic. La segona generació de l’elèctric més venut al món guanya en aparença i sentit pràctic. Agafa els trets bàsics d’algunes de les darreres realitzacions de la marca, en especial del Micra. Més voluminós que aquell, ratlla els 4,50 metres i se situa entre els models més grans del segment C. Presenta un frontal més modern i atractiu, amb òptiques en forma de bumerang i un engraellat V-motion amb detalls tridimensionals. En funció de l’acabat arriba decorat amb una doble pintura exterior que combina el blanc perlat amb el sostre negre metal·litzat per bé que sempre amb els mateixos elements de color blau escampats per tota la carrosseria, per identificar-lo millor. La silueta és la que més recorda al model anterior i la cua, la part més controvertida del cotxe, a l’incorporar nous indicadors i una motllura negre per sota del vidre posterior. Creix 3,5 cm. de llarg i presenta una batalla de 2,70 metres. Conserva la presa de corrent al frontal, sota una tapa poc dissimulada però més ben situada que abans per afavorir les connexions a la xarxa. Nissan li atribueix un coeficient aerodinàmic Cx de 0,28 que resulta proverbial a l’hora de devorar quilòmetres sense recàrregues.

Els canvis a l’interior passen més desapercebuts. Es nota una millora general dels materials però encara hi ha massa plàstic. Els indicadors combinen la instrumentació digital amb la convencional. El volant recorda força el del Qashqai. El panell és inèdit. Incorpora una futurista pantalla TFT de 7 polzades configurable que permet gestionar  l’àudio, l’accés on-line, les càmeres de visió de 360 graus i el telèfon. El sistema multimèdia Nissan Connect EV –la qualitat d’imatge del qual podria millorar- integra l’Apple CarPlay i l’Android Auto. En el nou Leaf és fàcil aconseguir una bona posició de conducció tot i que Nissan hagi prescindit del reglatge en profunditat de la columna de direcció.

 

La visibilitat és correcta en qualsevol direcció i es percep una bona sensació d’amplitud. L’habitacle que, a la pràctica calca proporcions, deixa prou espai als ocupants del darrera però encara es fa difícil acomodar-hi tres adults. El guany més espectacular es concentra al maleter, que passa dels 370 litres als 435 actuals. Els 65 litres afegits resulten pràctics i molt aprofitables i s’inscriuen millor amb la capacitat mitjana d’aquest compartiment en els compactes del mateix segment. Muntar opcionalment l’equip Bose Energy Efficient Series que proposa la casa fa perdre 15 litres perquè instal.la el subwoofer al darrera. No obstant això, plegant completament els seients 60/40, podrem aconseguir un espai de 1.176 litres que, sense arribar a ser completament pla ens permetrà emmagatzemar una bona colla de maletes.

La plataforma del cotxe és idèntica a la del l’anterior Leaf però el treball dels enginyers sobre l’esquema de suspensions, l’immediatesa de la direcció i el potencialment mecànic li ha fet guanyar assentament. Puja esglaons en l’apartat dinàmic perquè genera una empenta més contundent i immediata. Passa de 0 a 100 Km en 7,9 segons, tres menys que la primera generació tot i arrossegar més pes. Declara una tara de 1.580 kg i limita la velocitat als 144 km/h per una qüestió d’eficiència energètica i perquè la llei dicta sentència.

 

Tècnicament, el motor elèctric d’aquest Leaf lliura 110 kW (uns 150 CV) amb un parell-motor quasi instantani de 320 Nm. Sense fressa i amb un silenci de rodadura envejable. L’única remor perceptible és la del xiulet del sistema elèctric i, en cas de tramuntana, la del fregadís de l’aire amb els retrovisors. Nissan assegura que ha reduït un 20% el soroll interior a la cabina.

 

El Leaf contemporani porta una bateria d’ions de liti de 40 kWh pensada per a proporcionar una autonomia de fins a 270 km reals. Aconseguir-los depèn de molts factors però no és cap repte impossible. De dia, amb trànsit idoni, tacte adequat i gestió de pila ningú hauria de patir per a superar trajectes mixtes de 110 Km d’anada i tornada. El temps de recàrrega varia en funció de la potència de la presa de corrent.  Operar amb una Wallbox de 6,6 Kw –la més desitjable- significa mantenir-se connectat durant set hores i mitja 7,5 hores però també podem afrontar una càrrega ràpida de 50 kW per ompli el 80% de la bateria en menys d’una hora. El nou model de Nissan és, però també, una unitat elèctrica de càrrega bidireccional capaç d’emmagatzemar energia per a proporcionar-nos-la en l’àmbit domèstic si mai ens fa falta.

 

Munta un interessant sistema ProPilot per a l’autopista que, a través del control de creuer actiu s’ocupa de mantenir l’auto en el carril corresponent i guardar la distància de seguretat de manera autònoma, frenant completament el cotxe, si fa falta, davant d’un embús  També un assistent automàtic per estacionar en bateria o en línia amb l’ajut càmeres i sensors ultrasònics perimetrals i un e-Pedal que, a la pràctica, deixa sense feina el fre. És d’us opcional però permet accelerar, desaccelerar i frenar totalment el cotxe exclusivament amb el peu dret del gas gestionant la pressió que hi fem. Demana uns quilòmetres d’adaptació però dona més i millor joc al sistema de frenada regenerativa.

 

A favor :

   Autonomia millorada

   Dinamisme i comportament

   Maleter en línia amb els del segment

 

En contra:

   Acabats interiors

   Columna de direcció sense regulació

   4 places reals

 

Ficha técnica

Motor: elèctric 110 kW (150 CV)  320 Nm amb bateria 40 kW

Tracció: Davantera

Canvi: Automàtic

Suspensió: McPherson/ Roda tirada amb molla

Pes: 1.580 kg

Vel. màxima: 144 km/h

Accel. 0-100 Km/h: 7,9 segons

Preu: 34.850 euros



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa