El pilot de McLaren Oscar Piastri s’ha emportat aquest diumenge un Gran Premi de Bèlgica marcat per la pluja inicial. L’actual líder del Mundial de Fórmula 1 ha compartit protagonisme amb la gran quantitat d’aigua que ha caigut sobre el mític circuit d’Spa-Francorchamps. Aquesta circumstància, la qual dificultava en gran manera la visibilitat de tots els pilots, ha provocat una bandera vermella que ha obligat a començar la cursa amb pràcticament una hora i mitja de retard; celebrant-se les 5 primeres voltes darrere del Safety Car. En marxar el cotxe de seguretat, Piastri ha aprofitat el seu bon ritme després de la sortida llançada per superar Lando Norris, company d’equip a McLaren i màxim rival en la lluita pel títol, a la primera volta. A partir d’allà, el pilot australià no ha abandonat en cap moment la primera plaça; travessant la línia de meta en primera posició i amb poc més de tres segons de marge sobre un Lando Norris que finalment ha estat segon.
El podi l’ha completat el monegasc Charles Leclerc. El pilot de Ferrari ha quedat a gairebé 20 segons d’uns pilots de McLaren que han tornat a marcar la diferència sobre la pista; signant un nou doblet per l’escuderia britànica. L’actual campió del món, Max Verstappen, s’ha hagut de conformar amb la quarta plaça. El pilot de Red Bull, que venia de guanyar la cursa esprint de dissabte, veu cada dia més lluny la possibilitat de poder lluitar pel títol mundial fins a final de temporada. Menció a part mereix Lewis Hamilton. El 7 vegades campió del món ha estat sens dubte el millor pilot de la jornada; remuntant fins a 11 posicions amb la pista molla i acabant la cursa com a setè classificat. Amb el triomf a Spa, Piastri aconsegueix la seva sisena victòria aquesta temporada i eixampla a 24 punts la seva distància al capdavant del Mundial respecte a Norris.
Cursa per oblidar per Fernando Alonso i Carlos Sainz
Els dos pilots espanyols han viscut a Bèlgica un dels seus pitjors Grans Premis aquesta temporada. La 17a posició d’Alonso i la 18a de Sainz han estat conseqüència, en bona part, per haver optat per una estratègia fallida. En veure la gran quantitat d’aigua que hi havia al circuit, l’asturià i el madrileny han optat per sortir des del pit lane i fer ús d’uns reglatges de pluja que, lluny de beneficiar-los, els han acabat perjudicant. Les 5 voltes inicials del cotxe de seguretat en pista, impedint els avançaments durant aquests girs, han assecat tant la pista com les opcions de tots dos de fer una bona cursa.