Pecco Bagnaia ha aconseguit una espectacular victòria al Gran Premi de MotoGP de Tailàndia, disputat al Circuit Internacional de Chang a Buriram. En una cursa marcada per les condicions de pista mullada, el pilot italià ha dominat la competició amb gran destresa, aprofitant una jornada de gestió i resistència sobre l’asfalt lliscant. La pluja ha estat un factor clau, fent que molts pilots tinguessin problemes de tracció, però Bagnaia s’ha mantingut ferm en les primeres posicions.
Jorge Martín, que ha acabat en la segona posició, ha aconseguit sumar punts essencials per mantenir el lideratge al Mundial amb 17 punts d’avantatge. Amb aquest resultat, Martín continua amb opcions sòlides de cara a les dues últimes curses de la temporada.
Marc Márquez ha caigut mentre intentava mantenir-se en el grup capdavanter

Tot i l’èxit de Bagnaia, la cursa també ha deixat moments de tensió, especialment amb la caiguda de Marc Márquez mentre intentava mantenir-se en el grup capdavanter. El pilot de Cervera ha estat a punt de superar Bagnaia, però ha perdut el control de la moto i, tot i poder reincorporar-se, ha acabat en l’onzena posició. Márquez, que encara té una investigació pendent per una maniobra amb Mir, ha mostrat un cop més la seva agressivitat en cursa, però no ha pogut materialitzar els seus intents d’avançament.
Pedro Acosta també ha fet una actuació destacada, aconseguint la tercera posició després d’una gran remuntada. El jove pilot ha anat escalant posicions durant les últimes voltes i ha expressat la seva gratitud envers l’equip, destacant la importància del suport dels tècnics per obtenir un resultat competitiu. Amb aquesta victòria, Bagnaia es col·loca a tan sols 17 punts de Martín en la classificació general, un escenari que deixa el Mundial completament obert a falta de dues curses. Els seguidors de MotoGP viuran un final de temporada apassionant amb el duel entre Bagnaia i Martín per la corona mundial.