Món Esport
La festa dels Márquez al GP de Catalunya allarga el Mundial de MotoGP

Àlex Márquez s’ha emportat el Gran Premi de Catalunya amb una gran victòria a la cursa llarga d’aquest diumenge al Circuit de Barcelona-Catalunya. El pilot català de l’equip Gresini ha aconseguit un triomf tant merescut com balsàmic, refent-se ràpidament de la desafortunada caiguda que va partir aquest dissabte al tram final de la cursa esprint. Aquest primer lloc al GP de Catalunya, sumat a l’aconseguit a Jerez, suposa la segona victòria en cursa llarga d’aquesta temporada d’un Àlex Márquez que ha fet la volta d’honor amb la senyera i s’ha convertit en el 5è pilot català de la història en guanyar una cursa de MotoGP a Montmeló. El podi l’han completat Marc Márquez, que avui ha estat segon, i Enea Bastianini com a tercer classificat.

Àlex Márquez ha posat fi a la ratxa de 15 victòries consecutives del seu germà gran

El triomf d’Àlex Márquez també ha suposat el final de la ratxa de victòries de Marc Márquez. Feia 105 dies, des de la cursa llarga del GP de Silverstone, que el tro de Cervera no deixava escapar cap punt. Des de llavors, el pilot de Ducati havia aconseguit fins a 15 victòries seguides, sumant la victòria esprint d’aquest dissabte als 7 doblets consecutius amb els quals arribava al Circuit de Barcelona-Catalunya. Aquesta circumstància no ha empipat un Marc Márquez que, juntament amb el triomf de l’Àlex, ha rubricat el sisè doblet d’aquesta temporada per als germans de Cervera. Un cop finalitzada la cursa, els Márquez han protagonitzat un autèntic festival, celebrant conjuntament els seus èxits amb l’ajuda d’una afició entregada que ha fusionat, amb samarretes i bengales, els colors vermell i blau a les grades d’un circuit on s’hi han aplegat més de 80.000 espectadors.

Àlex Márquez, pilot de Gresini, rodant per davant del seu germà Marc Márquez durant una cursa | Europa Press
Àlex Márquez, pilot de Gresini, rodant per davant del seu germà Marc Márquez durant una cursa | Europa Press

En una cursa dominada en tot moment pels dos pilots catalans, Marc Márquez, que iniciava com a tercer, ha realitzat una sortida magistral per situar-se al capdavant de la cursa a la primera frenada del circuit. D’aquesta manera, el tro de Cervera ha superat tot just començar tant a Fabio Quartararo com al seu germà Àlex Márquez, el qual sortia des del primer lloc. El pilot de Gresini no ha donat el braç a tòrcer i li ha tornat la partida al de Ducati a la volta número 4. Els pilots cerverins han ofert una bona lluita durant les primeres voltes, però Àlex Márquez s’ha començat a escapar i ha aconseguit consolidar el seu avantatge fins al final.

Marc Márquez no podrà guanyar el seu 7è Mundial de MotoGP a Misano

D’aquesta manera, Àlex Márquez ha vist en primera posició la bandera final a quadres, onejada en mans de Carles Puyol, i s’ha imposat amb 1,7 segons d’avantatge respecte del seu germà gran. Després del triomf del pilot de Gresini al GP de Catalunya, Marc Márquez marxa cap a Misano amb 182 punts d’avantatge al capdavant del Mundial, una distància que finalment li impedirà tenir la possibilitat d’aconseguir el seu 9è títol mundial de motociclisme al Gran Premi de San Marino.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa