La vicepresidenta del Barça, Susana Monje. | Adrià Soldevila

 

El Barça ha presentat aquest dijous al matí un benefici net de 29 milions d’euros, tal i com va avançar el portaveu del club Josep Vives el dilluns passat, i ha mostrat un increment d’ingressos del 12% respecte els establerts la temporada passada. “Tenim els ingressos més alts de la història del club”, ha manifestat, després de confirmar els 679 milions informats per Vives.

  

  

La vicepresidenta econòmica de l’entitat, Susana Monje, ha fet balanç de l’exercici 2015-16 que va acabar el passat 30 de juny i s’ha mostrat molt satisfeta per la recuperació financera del club, sobretot en l’aspecte del deute, una partida que s’ha vist reduïda en 57 milions d’euros. La temporada passada, el deute es va xifrar en 328 milions d’euros i va generar certs maldecaps per l’incompliment de la ràtio patrimonial establerta en estatuts, fet que va fer perillar la continuïtat de la junta directiva si no s’aconseguia estabilitzar.

  

  

De 328 milions, el Barça ha reduït el seu deute fins el 271 milions d’euros, un fet que ha ajudat a rebaixar la ràtio d’equilibri patrimonial fins 1,9 vegades l’EBITDA (beneficis abans d’impostos i amortitzacions), lluny del límit de 2,5 obligat pels estatuts de l’entitat.

  

  

 

Evolució del deute del Barça. | FCB

 

  

La sorpresa d’aquest dijous ha estat la reducció de preu -assegura el club que és definitiva- del traspàs de Neymar Jr. Després de valorar-lo inicialment en 57,1 milions d’euros i fer-lo augmentar fins els 86 milions després de sumar-li tots els contractes signats amb el seu entorn, ara Monje assegura que el brasiler ha costat 19,3 milions d’euros, una xifra molt menor de la reiterada per Sandro Rosell i Josep Maria Bartomeu.

  

  

“Vull felicitar tothom perquè ha estat un any amb una grandíssima feina. Llàstima de la notícia final de Can Rigalt. Sense aquest laude, haguessim estat encara millor”, ha comentat la vicepresidenta. Pel que fa aquest laude, la repercussió final en els comptes d’aquesta temporada ha estat de 30 milions d’euros, després d’haver descomptat 10 milions del valor actual de la finca i 7 milions pel provisionament de l’urbanització. “Vam decidir imputar les provisions de Can Rigalt a la temporada 2015-16. Tot i que teníem els informes legals i que podíem reformular els comptes del 2005, no valia la pena obrir aquesta possibilitat. Reconeixem aquestes pèrdues i ja està”, ha aclarit Monje.

  

  

Pel que fa els ingressos, d’aquests 679 milions, el màrqueting és la partida que lidera la taula amb 268 milions, un 40% del total i l’aspecte del club que genera més ingressos, entre els que s’hi inclouen 22 milions del nou contracte amb Nike i que havia d’engegar aquesta nova temporada, però que finalment es converteix en la meitat de l’increment produït en aquesta parcel·la.

“No ha estat un any de transició, sinó que ha estat fonamental per assolir els objectius estratègics”, ha volgut reiterar Susana Monje.

 



Nou comentari