Mitsubishi Outlander Phez: Aspecte Fonamental

El SUV híbrid endollable dels japonesos actualitza l'estampa, incrementa potència i millora l'autonomía elèctrica si som capaços de fer-lo funcionar amb la bateria ben carregada.

Qui busqui un familiar de darrera generació, se senti atret per l’estètica SUV i tingui molt clar que vol un producte respectuós amb el medi ambient te en l’Outlander PHEV de Mitsubishi un dels seus millors candidats. Els japonesos van ser els primers a oferir un tot camí amb tracció total amb sistema endollable d’empenta i ara, sis anys després del seu llançament comercial, li han renovat l’aparença en una maniobra molt més exhaustiva del que sembla al primer cop d’ull.

 

Per fora l’identificarem si observem el nou engraellat frontal i el paracops del davant, que incorpora òptiques bi-led i fars anti-boira amb díodes. La cua també es modernitza amb un aleró més gran i un faldó renovat. La proposta 2019 de l’Outlander estrena llandes d’ alumini de 18 polzades i perfila una carrosseria de 4,69 metres de llarg, 1,80 metres d’ample i 1,71 d’alçada. La posada en escena interior de l’hídrid endollable més venut d’Europa també varia. Munta un quadre d’instruments més complet, que guanya en informació. A l’habitacle  hi descobrim nous detalls cromats, guarniments i entapissats. Els seients del davant subjecten millor el cos i duen reforços a la zona lumbar. Les mesures interiors es mantenen i permeten traslladar perfectament fins a 5 adults.

 

A la zona del túnel central és on hi reposa el mecanisme que connecta la tracció total. L’eix posterior és el que envia l’empenta del motor elèctric. L’Outlander disposa ara d’un mode de conducció específic pre transitar sobre neu. També estrena un botó Sport per aconseguir que el conjunt guany dinamisme gràcies a una resposta més instantània. L’acabat superior Kaiteki, que és el que hem tingut la fortuna de testar,duu climatitzador bizona, pantalla de 7″ on projectar les imatges de la càmera posterior, sistema de connectivitat pels dispositius Android i Apple i entapissats de pell. Com a novetat incorpora dos endolls convencionals de 230V y 1.500 volts, un dels quals al maleter. Aquest compartiment és el que més pateix l’afegit del motor elèctric. D’aquí que –tot i les proporcions- només reservi 498 litres.

 

Amb tot, el més cridaner del nou Outlander és la seva mecànica hibrida. Manté la configuració d’un propulsor de gasolina combinat amb dos altres d’elèctrics però el motor tèrmic de cicle Atkinson que duu passa dels 2 litres de cilindrada als 2,4. El propulsor elèctric del darrera  genera 95 CV i la potencia de la bateria s’incrementa en un 10%. Fet i debatut per acabar generant una empenta de 230 CV en conjunt. Amb aquest doll tecnològic, els de Mitsubishi aconsegueixen, de pas, preservar una autonomia elèctrica de 54 km. en el cicle combinat, una xifra que permet fer servir el cotxe perfectament per anar i tornar de la feina la major part dels dies, amb un cost/Km. d’enveja. Homologa mitjanes d’1,8 l/100 km i declara una xifra d’emissions de CO2 de 40 g/km. Per això pot mantenir  l’etiqueta blava “0” Emissions que li permet circular en ciutat sense restriccions i beneficiar-se d’alguns privilegis a l’hora d’estacionar. Els japonesos li anuncien una acceleració 0 -100 km/h en 10,5 segons i una punta de 170 km/h. però el cas és que amb el nou PHEZ es pot superar perfectament la velocitat legal màxima permesa en mode elèctric i fer la recàrrega a través d’un endoll convencional en menys de 6 hores. Amb la connexió ràpida es pot arribar a recuperar el 80% de la capacitat total de càrrega en uns 25 minuts i, si el punt és de 16A, reduir el procés a 4 hores.

 

Xifres tècniques a banda, l’Outlander PHEV segueix essent un tot camí confortable i molt ben insonoritzat que funciona sense estridències i sense caixa de canvis. Duu lleves al volant que –contràriament al què es pot pensar- serveixen per a seleccionar  els diferents estadis de regeneració energètica (de B0 a B5) en funció del grau de retenció que genera la demanda o no d’energia a través del pedal del peu dret. El fabricant s’ha esforçat igualment a l’hora de reglar unes suspensions amb el compromís adequat entre el confort i l’estabilitat.  El cotxe guanya enters en la frenada gràcies a la incorporació, al davant, de discs més grans de 320mm. Tot i els quasi 5 metres que fa, es mou prou bé en escenaris urbans i no presenta llacunes en el capítol de la visibilitat. Sense esdevenir una eina geniüda, ofereix una bona dosi d’empenta i pot rodar a bons ritme sobre qualsevol itinerari.

 

Actualment per aquest preu, no hi ha cap altre SUV híbrid endollable al mercat d’aquestes proporcions i equipament. Mitsubishi aplica encara substanciosos descomptes en aquest model que poden arribar a reduir la xifra final de la factura en gairebé 2.200 euros.

 

A favor:

*Gestió del sistema híbrid

*Tarifa final amb descomptes

*Silenci de rodadura

 

En contra:

*Reserva d’espai al maleter

*Tara en ordre de marxa

*Consums en mode Sport

 

Fitxa Tècnica

Motor: 2 elèctrics 1 de gasolina davanter transversal 4 cill. 2.360 c.c. 230 CV

Bateria: acumujlador d’ions/liti

Acceleració 0 a 100 Km/h: 10,5 s.

Vel. Màx: 170 Km/h

Emisiones: 40 gr/km

Consum mitjà: 1,8 l/100km

PREU: 35.495€

Nou comentari