Món Esport
Mitsubishi Outlander Phev: silenci, que es roda!
  • CA

Amb el nou Outlander PHEV els japonesos demostren amb fets que aposten clarament per la propulsió mixta. El vehicle amb tecnologia híbrida que més es ven a Europa es comercialitza, ara a casa nostra, per sota del preu de la versió de gasoil, gràcies als ajuts de la marca i l’administració. Però per molt cridaner que resulti aquest enunciat, el fabricant continua mantenint la màxima de la discreció a l’hora de vestir-lo. El SUV híbrid dels japonesos renova lleugerament les formes del frontal i aprofita la maniobra per allotjar-hi nous fars autonivellables amb tecnologia LED i funció diürna. Presenta motllures laterals de nova factura, afegeix una inèdita antena del tipus aleta de tauró al sostre, estrena llandes d’aliatge de 18 polzades i, a la cua, canvia la forma i posició de les òptiques. La resta és més del mateix perquè el fabricant sap que els punts forts d’aquest seu producte són l’habitabilitat, el sentit pràctic i la tecnologia aplicada en favor de l’eficiència i el respecte mediambiental. Duu les bateries amb més capacitat de tots els híbrids endollables, pot afrontar la major part dels desplaçaments diaris com a elèctric pur, sense emissions i aprofita el seu sofisticat sistema de propulsió per convertir el cotxe en un tracció total, ideal per aquells que visiten esporàdicament els paisatges de neu, van d’excursió de tant en tant o practiquen altres activitats de lleure i han de menester espai suplementari. Com a 4×4 disposa d’una tecla per bloquejar manualment el sistema però val la pena tenir present que no és l’auto més indicat per afrontar grans aventures lluny de l’asfalt. Presenta una alçada lliure respecte del terra prou correcta però munta pneumàtics de baixa fricció i porta diversos cables d’alt voltatge que podrien malmetre’s amb les pedres…

Porta les bateries sota el terra de l’habitacle i el dipòsit de gasolina sota el seient posterior. Aquesta distribució fa que els passatgers del darrera viatgin uns 4 centímetres per sobre de les versions amb motor convencional, cosa que pot comprometre el confort. La contrapartida és l’absència de túnel central. Per la resta, l’interior gairebé no canvia. Només el volant de quatre radis, la consola central i els entapissats poden delatar-lo. El conjunt es veu ben presentat i és força ampli. El què més ens ha sorprès és el grau d’insonorització, extraordinari. En mode elèctric no hi ha cap mena de fressa mecànica i l’aerodinàmica tampoc passa factura. L’únic que sentirem és la posada en marxa del giny tèrmic si abusem del peu dret. La transició entre els dos sistemes ha estat tan ben resolta que, sovint, has de consultar la pantalla central per saber qui s’ocupa d’empènyer el cotxe. L’ordinador que porta el cotxe ens informa de l’estat de càrrega de la bateria, l’autonomia i la distribució de parell-motor- entre els eixos.

La tecnologia plug-in que fa servir el Mitsubishi Outlander PHEV és capaç, no només de connectar-se a la xarxa, sinó d’autocarregar-se sol. I sense caixa de canvis! L’Outlander PHEV avança amb una sola relació, com els elèctrics purs per bé que duu lleves al volant per poder jugar amb el nivell de retenció de la frenada regenerativa i/o la recàrrega de la bateria. El conductor disposa de dos modes específics : el Save, s’ocupa de preservar un mínim de càrrega per poder-la fer servir més endavant en un entorn urbà, per exemple i el mode Charge, activa el motor tèrmic de gasolina perquè recarregui la bateria. Aquesta elecció altera les mitjanes de consum perquè s’ocupa d’ impulsar les rodes i alhora actúa de generador. La recàrrega es pot fer en unes 5 hores mitjançant un endoll domèstic com els que tenim a casa, o en una estació tipus Wallbox, en 3,5 hores. Fent servir un terminal CHAdeMO podrem aconseguir el 80% de la càrrega en només mitja hora. Si ens mantenim per sota dels 120 km/h, aquest Mitsubishi no pararà mai fins a esgotar les bateries. Els seus dos motors elèctrics -un connectat a l’eix davanter i un altre al darrer, lliuren de forma constant els seus respectius 41 CV. Depassant l’esmentada velocitat, l’Outlander PHEV es converteix ja en híbrid en paral•lel, amb els 121 CV del motor de gasolina com a principal impulsor, però rebent del giny elèctric del darrere fins a lliurar els 160 CV finals que declara el fabricant. El millor, la suau i inapreciable transició de tot aquest complex funcionament i el cost que publicita el model : amb una tarifa elèctrica normal, 2,71€ cada 100 km.

L’equipament inclou sistema d’obertura sense clau, posada en marxa per botó, navegador amb pantalla tàctil de 7 polzades, sistema d’obertura elèctrica del maleter, climatitzador, volant multifunció calefactable i folrat en pell, antiboires, reglatge elèctric pels retrovisors, llandes de 18″, càmera posterior de 360º amb sensors d’estacionaments, navegador amb pantalla tàctil de 7 polzades, control de velocitat adaptativa, sistema d’alerta per canvi de carril i control de pressió de pneumàtics.

A favor
– Silenci de marxa i confort general
– Costos en energia i combustible
– Autonomia elèctrica

En contra
– Alçada de la banqueta posterior
– Tara sobredimensionada
– Sistema anticol.lisió i de canvi involuntari de carril massa intrusius

Fitxa tècnica
Motor de combustió : Davanter de 2 litres de 4cil. en línia. DOHC
Motor elèctric : sincrònic d’iman permanent
Potència combinada : 160 CV
Tracció : Davantera o total
Canvi : Automàtic d’una sola relació
Vel. màx……..170 Km/h
Acce. 0 a 100 Km/h….11 s.
Autonomia en mode elèctric : 50 Km.
Preu : 42.000 euros (sense ajuts)



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa