La tercera generació l’Outlander va començar a comercialitzar-se a casa nostre l’octubre passat amb una carrosseria que manté pràcticament idèntiques les mesures del model anterior. Creix només un centímetre en llargada però millora l’habitabilitat interior gràcies al reposicionament dels seients i la distribució interior del maleter. El cotxe presenta una línia més refinada perquè abandona les arestes en favor de l’arrodoniment de les formes. Més discret, doncs i amb una millor aerodinàmica (el coefient Cx passa de 0,36 a 0,33) alleugereix també la tara uns 100 kg. pensant en les mitjanes de consum.

El davantal interior també és nou. Es veu més endreçat i ergonòmic i porta una gran pantalla al centre. La incorporació de nous materials aïllants i panells a les portes han rebaixat clarament la remorositat interior i la fressa que ens arriba del compartiment mecànic. Tots els seients són de nova factura. Els de la tercera fila són més amples i acollidors i , quan no es fan servir, queden plegats i arranats al terra d’un maleter que guanya 50 litres de capacitat i més de 30 centímetres de fondària. Amb cinc places operatives disposem de 591 litres reservats per a l’equipatge i, plegant les dues darreres fileres de seients, el compartiment de càrrega passa a tenir-ne 1.022. Per accedir-hi trobem una gran porta que, amb l’acabat Kaiteki alt de gamma, s’acciona a distància amb un mecanisme elèctric. Les versions d’accés (Challenge) homologuen l’habitacle per a cinc passatgers i munten només la caixa manual amb tracció davantera. L’acabat del mig ja porta el nou sistema de transmissió 4×4 i les set places que hem explicat. El Kaiteki, en el llindar més alt, afegeix acabats de més qualitat i, per exemple, sistema de mitigació de danys en cas de topada frontal, control de creuer adaptatiu, sistema d’alerta per canvi de carril involuntari, navegador i entapissats de volant i seients en pell.

De moment a casa nostra, l’Outlander està disponible només amb mecànica dièsel. Munta el mateix propulsor 2.2 que la generació anterior, amb menys potència però amb prestacions similars (5 l/100 km i 130 gr. d’emissions de CO2 per km). Parlem d’un quatre cilindres sense distribució variable però amb la gestió electrònica millorada que manté el sistema d’injecció directa del combustible Common Rail. La fitxa tècnica del nou cotxe declara 150 CV (27 menys que l’anterior Outlander) però hem de dir que, un cop en marxa, hem notat clarament que amplia els règims aprofitables en un ventall que va de les 1.750 a les 2.500 revolucions. Aquesta mecànica pot anar associada a una caixa de canvis manual de sis relacions (com era el nostre cas) o una d’automàtica amb les mateixes marxes però amb palanques d’accionament al volant. La nostra unitat manual ha demostrat una empenta notable en les relacions més curtes i sembla no defallir gaire en les dues darreres, optimitzades per a sostenir mitjanes d’entre 5,9 i 7,2 litres. A la pràctica hem notat que el nou Outlander guanya agilitat. I el mèrit d’això no és només el propulsor sinó de la feina de disseny del conjunt del cotxe que incorpora ara una carrosseria monocasc més lleugera i rígida amb elements d’acer d’alta resistència i sistema de subxassís acoblat a cadascun dels eixos. L’aprimament en pes també l’ha afavorit així com la incorporació d’un sistema elèctric d’assistència per la direcció, més lleuger i efectiu que l’anterior hidràulic. I per si mai abandonem els paviments més ortodoxos, el cotxe també millora els angles d’atac i sortida de la carrosseria (21graus) així com l’alçada mínima lliure respecte del terra, que ara és de 19 cm. (1,2 més que abans).

Del capítol de la motricitat se n’ocupa el sistema de tracció total Multi-Select que es gestiona a través d’un simple commutador batejat amb les inicials AWD. Amb aquest botó que reposa darrera mateix de la palanca del canvi podrem escollir entre tres modes sense haver d’aturar-nos per res. La funció 4WD ECO tramet només força a les rodes posteriors quan detecta grans diferències de velocitat entre els eixos. En aquest règim, el cotxe empeny sempre a través de les rodes del davant per reduir el consum en el ben entès que el sistema vetlla sempre per la nostra seguretat i es manté amatent per si s’ha d’activar la tracció total. La funció intermèdia és molt similar però més intrusiva. Connecta abans el sistema 4×4. En posició “Lock” el sistema motriu es bloqueja passant la força del motor a cadascuna de les 4 rodes i “limitant” la velocitat de forma permanent. El fabricant l’aconsella quan hem d’afrontar passos difícils o amb poca adherència.

Els frens de l’Outlander s’ajusten a les necessitats del guió perquè incorporen un mecanisme que detecta el pes de la càrrega i les inèrcies i actua en conseqüència variant la intensitat. Les suspensions presenten un tacte més aviat ferm però filtren bé les irregularitats del terra. El cotxe munta controls actius de tracció i estabilitat; airbags davanters i de cortina; retrovisors exteriors plegables elèctricament, tancament centralitzat i connexions auxiliars d’àudio. Ha obtingut 5 estrelles en el test EuroNCAP de seguretat en les topades i els tècnics de la casa ja treballen en una versió híbrida del model que, sota el nom de Plug-in Hybrid EV, s’espera que surti de la cadena de muntatge a finals d’any i que arribi al nostre mercat a l’estiu.



Nou comentari