Mitsubishi L200: Generació racional

La sisena generació de l'L200 te el doble repte de satisfer tant als clients habituals de 'pick ups' com als usuaris dels tot terrenys purs

Adopta les línies frontals del Dynamic Shiel. Les que va introduir el cap de disseny global de Mitsubishi, Tsunehiro Kunimoto, a l’Outlander fa cosa d’uns tres anys. Per això apuja la línia de fars pràcticament quatre centímetres, incorpora llums LED i afegeix més parts cromades al morro, que guanya protagonisme. L’aposta ha obligat a redissenyar la forma del capó i les altes afegint noves taloneres per aconseguir una carrosseria més musculosa. En conjunt creix molt poc i, en canvi, redueix les proporcions dels retrovisors a través d’una carcassa molt més aerodinàmica que, malgrat tot, no li treu pas capacitat de visió posterior. Per integrar millor habitacle i caixa, tota la carrosseria arriba pintada del mateix color mentre que, un nervi horitzontal s’estén per sobre els passos de roda posteriors i un altre inferior travessa les portes per sota la cintura. Munta llandes d’aliatges de 18 polzades i millora l’angle d’atac davant d’hipotètics obstacles i guals. El para-xocs posterior queda més ben integrat. Incorpora també la tecnologia LED, es veu més massís i ofereix una protecció superior. La unitat cedida per la marca muntava unes espectaculars barres negres antibolcada més decoratives que no pas efectives que, no obstant això, radicalitzen encara més el seu aspecte visual. També duia una tapa rígida amb pany per a cobrir la càrrega i aconseguir que els objectes dipositats a la caixa quedin a raser dels pispes i les incidències meteorològiques. És una opció que es pot demanar directament a fàbrica, val 3000 euros però ens ha semblat prou ben reblada. El Mitsubishi L200 certifica una capacitat de càrrega de més d’una tona (1.075 kg) que podrem distribuir dins un compartiment protegit per una mena de resina d’1,52 metres de profunditat per 1,42 d’amplada. El fabricant assegura que el cotxe pot arrossegar fins a 3.100 Kg. 

A l’interior els canvis més importants estan relacionats amb el disseny i l’ambientació. En qualsevol cas hem de dir que el conjunt guanya qualitat. Especialment en relació als plàstics. L’acabat Kaiteki incorpora elements d’estil d’alumini polit, pell a l’entapissat de seients i volant i una pantalla central tàctil per governar tot el sistema d’infoentreteniment i la climatització. Segueix oferint dues àmplies places davanteres calefactables, (la del conductor amb regulació elèctrica). La segona filera s’ha dissenyat de manera que pugui enquevir a tres adults però la verticalitat del respatller posterior fa que aquestes places perdin confort en els viatges més llargs.

Qui necessiti un L200 només per a tasques professionals pot quedar-se la versió M-PRO, més austera en equipament. A la gamma alta i per un ús més familiar i ociós, però, hi ha les versions Motion i Kaiteki, sempre amb doble cabina amb capacitat per a cinc places. 

Mecànicament, el motor 2.4 de l’anterior generació deixa pas ara a un nou 2.3 de 150 CV i 400 Nm. De fet, es tracta del mateix bloc que munta l’Outlander però instal·lat longitudinalment i revisat en l’apartat tècnic per a proporcionar més parell-motor. La nova mecànica pot demanar-se associada a un canvi manual o automàtic, sempre de sis velocitats i assistit per una caixa transfer amb reductora que, en l’acabat M-Pro no té diferencial central però en la versió Kaiteki provada duu un sistema interaxial bloquejable, que es pot desconnectar a voluntat. La segona generació de la tracció Super Select permet, doncs, circular tant en 4×2 com en 4×4 amb marxes llargues, a qualsevol velocitat. El nou L200 ens reserva una altra sorpresa: compta amb un extra d’electrònica. Equipa un control de descensos (prescindible si sabem treballar amb la reductora) i un control de tracció amb fins a quatre modes de funcionament que es gestiona amb un únic botó i permet variar també el grau de frenada en funció de si circulem sobre Terra, Fang, Neu, Arena o Roques. El giny ha guanyat clarament en suavitat de funcionament. Redueix la rumorositat i sembla que giri més suau. A la pràctica, potser notem que queda escàs de resposta als voltants del ralentí i fins a les 1.500 r.p.m. cosa que genera un cert lapse entre el moment en què accelerem i l’instant en què el vehicle respon amb veritable força. Però el canvi automàtic emmascara aquesta circumstància i, al final, les sis relacions es mostren força eficaces també gràcies a la immediatesa dels traspassos.

Un bastidor de travessers continua suportant l’estructura bàsica del cotxe i les suspensions repeteixen esquema: independent al davant i ballestes al darrere. Amb aquesta arquitectura la capacitat de càrrega acaba esdevenint extraordinària però la duresa de l’esmorteïment posterior condicionarà la marxa del vehicle, especialment quan circulem sense pes sobre terres desiguals, en pistes en mal estat o trialeres. És quan més notarem que conduïm un vehicle de tall industrial. Potser també una mica per mirar de compensar això, les versions Motion i Kaiteki adopten un equipament francament molt complet: discos de fre davanters de major diàmetre: 320 mm.; control de manteniment de carril i d’àngle mort, alerta de trànsit creuat posterior, fars Bi-LED al davant amb sistema d’encesa automàtica, set airbags i una càmera de visió perifèrica de 360 graus, amb qui convé familiaritzar-se aviat per evitar molestos fregadissos de xapa quan maniobrem en llocs estrets o entre columnes de pàrking.

Amb aquest rejoveniment, L’200 es consolida en les primeres posicions de l’oferta tot i portar més 40 anys al mercat. El nou model, que es fabrica a Tailàndia i es ven a 150 països del món pot adquirir-se a partir dels 33.600 euros però amb l’acabat més alt i tots els extres en puja quasi 8000 més. 

A favor 

  • Estètica renovada. 
  • Capacitat de càrrega i arrossegament
  • Equipament de les versions top

En contra

  • Pèrdues de tracció en 4×2 amb poca càrrega
  • Confort condicionat als seients posteriors 
  • Maleter disminuït amb la tapa opcional

Fitxa tècnica

  • Motor: Davanter 4 cil. en línia. 2.268 cc. Injecc direc. turbo, i Interccoler. 150 CV 
  • Canvi: Automàtic de 6 vel. 
  • Tracció: Posterior o total connectable amb diferencial i reductora 
  • Vel. màxima: 171 km/h
  • Acceleració: 0 a 100 Km/h:s 
  • Frens: Disc vent./ Tambors
  • Consum mitjà: 7,8 litres/100 Km 
  • Emisions CO₂: 206 gr/km
  • Pes: 1.816 kg
  • Preu base: 36.100 €

Nou comentari