Món Esport
Mitsubishi Eclipse Cross: muda’t per a una nova era
  • CA

 

 

El Eclipse Cross és un SUV cupè de 4,4 metres que avança el nou llenguatge de disseny de la marca japonesa. L’estampa avantguardista d’aquesta nova proposta es manté fidel al Concept XR-PHEV que Mitsubishi va donar a conèixer al Saló de Ginebra. De mirada agressiva, el frontal del flamant SUV compacte nipó opta per una estètica atrevida que no deixarà ningú indiferent. Equipat amb unes òptiques LED molt estilitzades, el para-cops davanter incorpora cromats estratègics. A l’engraellat de doble nivell, en el perfil dels baixos i al voltant de dos immensos antiboires que vigilen diverses entrades d’aire de considerables proporcions.

 

De perfil, l’Eclipse Cross és d’aquells cotxes de cintura alta, grans retrovisors i sostre lleugerament inclinat. L’habitacle tensa les línies de la silueta per dibuixar finestres ascendents –perfilades també en alumini- i inclinar el pilar C cap endarrere buscant la forma de cupè.  La cua, descansa en una gran lluna dividida en dues parts que reblen uns grups òptics de forma original i òptim posicionament a l’hora de ésser vistos. El conjunt farà les delícies dels amants de l’estètica esportiva també gràcies a unes llandes d’aliatge lleuger de 18 polzades i a una batalla de 2,67 metres, la millor garantia d’un habitacle espaiós.

 

Situat comercialment entre el Mitsubishi ASX i l’Outlander, pretén conquerir al públic que cerca un SUV familiar ben equipat, acabat i habitable. Però la seva missió no pot ser fàcil perquè desembarca per competir directament amb un a llista interminable de models. El Nissan Qashqai, el 3008 de Peugeot o el Seat Ateca es barallen per liderar un segment on també hi militen cotxes com el Hyundai Tucson, el Kia Sportage, el Kadjar de Renault o el Suzuki S-Cross. Entre mig de tots ells, l’Eclipse Cross de Mitsubishi, treu el nas amb un interior de qualitat on es nota l’esforç dels acabats. En el pannell, la major part dels elements queden enfocats en direcció al conductor. Un volant multifunció folrat en pell de bon tacte i proporcions ens dona la benvinguda. Per darrera d’aquest element duu un HUD en el camp de visió que proporciona informacions del navegador i relatives a la velocitat, la marxa que portem o l’activació del control de creuer adaptatiu. Els seients davanters disposen de reglatge elèctric i sistema de calefacció. Aquest model estrena un touchpad inèdit per controlar el sistema d’infoentreteniment SDA (Smartphone link Display Audio) que disposa de pantalla tàctil de 18, tecnologia Apple CarPlay i Android Auto. És en aquesta pantalla central on també es projecten les imatges que proporcionen les càmeres de visió posterior i lateral. El sistema  s’activa a través del volant. 

 

L’habitacle ens ha agradat. L’espai disponible i el confort, encara més. Hi ha petits compartiments pels objectes de butxaca i el mòbil i, a les portes, prou espai per a les ampolles de litre.  En conjunt s’ha cuidat el detall. Hi ha motllures que imiten l’alumini i la fibra de carboni i els reblatges semblen bons. Els trets de cupè no afecten pràcticament la capacitat interior. Només condicionen l’accés. La forma de l’obertura de les portes del darrera ens obligarà a practicar una maniobra de consentiment amb el cap, cada cop que entrem, per evitar picar amb el sostre. L’hipotètica tercera plaça pot resultar un pèl justa en alçada  El maleter tampoc és prodigiós. Reserva 387 litres per a l’equipatge en posició estàndard. Però el compartiment pot multiplicar l’espai fins arribar als 1.122 litres amb tot arranat. Les xifres queden clarament per sota dels seus competidors però, a canvi, compta amb un doble fons, amb una filera posterior mòbil longitudinalment i amb un respatller que pot arribar a inclinar-se 16º.

 

La versió Kaiteki que hem tingut ocasió de testar munta l’únic motor disponible. Un nou giny d’1,5 litres de gasolina d’injecció directa amb turbo que declara 163 CV.  Un 4 cilindres construït íntegrament en alumini que s’estira fins a les 5.500 rpm. i treballa en òptimes condicions entre les 1.800 i les 4.500 voltes. Un propulsor lleuger de conducció plàcida que, en el cas que ens ocupa, anava associat a un canvi  automàtic CVT de tipus variador. Declara vuit velocitats però, a la pràctica, aquestes relacions son “virtuals” i canvien a través de la força motriu. Demana uns quilòmetres d’adaptació perquè, quan accelerem decididament, l’efecte variador fa que les revolucions del motor no es corresponguin amb la velocitat i empenta que genera la mecànica. S’incrementa escandalosament la remorositat sense que el conductor obtingui sensacions proporcionals.

 

L’auto ofereix tres modes de conducció: Auto, Snow (ideal per transitar sobre neu) i Gravel (indicat per fer-ho sobre terra). En el primer cas, el repartiment motriu és de 80/20 entre els eixos però el sistema és capaç d’arribar a un 55/45 de forma instantània si fa falta.  Amb aquest ADN off-road qui ho vulgui podrà aventurar-se per  pistes forestals amb bon paviment tenint present que les gomes que munta no son precisament cap prodigi de 4×4, els recorreguts de suspensió poden quedar curts i que el cotxe no duu prou protegits els baixos.

 

El nostre protagonista es mou prou bé en l’àmbit urbà perquè ofereix una bona visibilitat i gira bé en les distàncies curtes.  Prioritza el confort per damunt de les prestacions amb la idea de seduir bona part del públic familiar. Està ben insonoritzat i defineix un excel.lent coeficient aerodinàmic.  L’inconvenient més gran de l?eclipse Cross és que gronxa massa la carrosseria en els revolts pronunciats i, a la pràctica, el funcionament del canvi CVT incideix massa en els consums. Declara mitjanes oficials  de 7 litres cada 100 km., però a nosaltres ens ha estat impossible rebaixar els 8 litres i mig.

 

A favor :

*Modularitat interior i habitacle

*Efectivitat de la tracció total

*Qualitat de materials i equipament

 

En contra:

– Consums elevats

– Rendiment/comportament canvi automàtic CVT

– Gronxament de la carrosseria pel reglatge tou de les suspensions

 

Fitxa Tècnica

– Motor: 4 cilin. gasolina Injecc. Direc. Turbo 1.499 c.c. 163 CV

– Canvi: automàtic CVT de variador continu

– Tracció: total

– Acceleració 0 a 100 Km/h: 9,8 s.

– Vel. Màx : 192 Km/h

– Emissions: 159 gr/km

– Consum mitjà: 7 l/100km

  

PREU: 31.500 EUROS



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa