Les versions 2013 del Mitsubishi ASX estrenen nou allotjament pel sistema d’il•luminació diürn i antiboires perfilats de cromat. Suavitza formes al paracops davanter per fer-lo més aerodinàmic. Els japonesos han redissenyat el frontal a través d’un perfil trapezoidal que anomenen “Jet Fighter” amb la intenció de modernitzar-li la línia i afinar el coeficient (Cx 0,32). El paracops de la cua també varia. Aquí també hi apareixen els cromats a les sortides de l’escapament i s’ha deixat més tros pintat en el color de la carrosseria. Els pilots adopten la tecnologia LED i se situen als extrems per incrementar visió a la llunyania fent que la línia del cotxe sembli més depurada. La integració dels intermitents en els retrovisors (plegables), hi contribueix. No varia en mesures i també això s’agraeix. Les llandes que duia la nostra unitat eren d’aliatge lleuger de 16 polzades. L’acabat “motion” afegeix barres portaequipatges, sistema Bluetooh, vidres posteriors tintats i llandes de 17 polzades.

A l’interior hi trobem un volant multifunció de pell de nova factura i un boto centrat, al costat de la palanca del canvi, pel sistema motriu 4WD. Aquest polsador substitueix l’anterior comandament giratori que abans reposava a la consola. El davantal brilla més. Arriba en negre titani i combina bé amb les insercions cromades dels comandaments de climatització i el perfil dels rellotges. El nou cotxe estrena entapissat també a les portes i es nota que hi ha hagut un esforç per mirar d’acabar millor el producte. A nosaltres ens ha agradat, especialment, la il•luminació ambiental, l’espectacular sostre panoràmic que munta i la voluntat de distribuir petits compartiments per tot l’habitacle. Hereta l’equip de so de la gamma Outander signat per l’especialista Rockford Fosgate, de 710 W, pantalla tàctil de 6,1 amb sistema reproductor de CD, MP3 i 6 altaveus. La climatització es gestiona amb commutadors giratoris, la posada en marxa del motor és per botó i la guantera està refrigerada. L’equipament de seguretat inclou set airbags, ASTC, ABS EBD i sistema BOS, que dona prioritat al fre en el supòsit que pitgem simultàniament els dos pedals de la dreta en una única maniobra. I al darrera, la superfície de càrrega de 442 litres aconsegueix definir un terra completament pla de 1193 si pleguem els respatllers de la banqueta posterior.

L’ASX se sustenta sobre la plataforma global de Mitsubishi, la mateixa que fa servir l’Outlander o el Lancer. Fa 4.31 metres de llargària i 2,67 de batalla i es mostra àgil en ciutat. A nivell mecànic no hi ha canvis. Es mantenen els motors de gasolina 1.6 de 117 CV i els dos dièsel (180 DI-D de 116 CV i 200 DI-D de 150 CV), ambdós d’ 1,8 litres. El canvi més notable és la desaparició de les versions amb tracció davantera amb el motor més potent. Nosaltres hem dut el quatre cilindres turbodièsel 1.8 de la marca. Un giny que gràcies al turbo de geometria variable que porta, arriba a generar 150 CV a 4.000 RPM. Col•locat en posició transversal i amb quatre vàlvules per cilindre, fa servir el sistema d’injecció directa Common Rail per arribar a generar un parell-motor màxim de 300 Nm entre les 2.000 i les 3.000 voltes. Amb aquesta mecànica aconsegueix consums molt ajustats, similars als que homologa, malgrat arrossegar una tara de 1.655 Kg. Mostra un comportament rodó, accelera de forma prou solvent i recupera amb progressivitat en cinquena i sisena relació. Circulant només amb tracció al davant poden mantenir-se fàcilment mitjanes de 7 litres però no convé estirar el cotxe per sobre de les 4.000 voltes perquè arriba un moment en què ja no hi ha empenta.

La posició de conducció, un xic més elevada, s’agraeix. Trobar-ne una d’ideal no costa perquè la columna de direcció disposa de reglatges suficients. La revisió de la geometria posterior de suspensió incideix el confort però està clar que no parlem d’un GTi. Hem trobat la direcció un pèl lenta però amb bon guiatge. Les possibilitats de recuperació de la mecànica són un perfecte aliat per quan abandonem l’asfalt. Alerta però amb les testimonials proteccions dels baixos!

A favor:

* Estètica moderna i equipament

* Consums ajustats
* Confort de marxa

En contra:

* Direcció lenta
* Confort en paviment deteriorat
* Acústica dels retrovisors a vel. elevada

FITXA TÈCNICA: 

Motor:
4 cilin. en línia. 1.798 cc. Common Rail amb Turbo. 150 CV dièsel.
Canvi: Manual 6 vel.
Frens: Discs/tambors ABS /EBD
Pes: 1.460 Kg.
Prestacions:
Vel. màx: 188 Km/h
Acceleració 0 a 100Km/h: 11segons
Consum mitjà: 5,7 litres
PREU: 29.720 EUROS

*** Enric Oller és periodista, càmera de televisió i copilot de ral·lis. Ha estat tres vegades Campió d’Espanya de Raids, ha disputat cinc Dakar’s i s’ha assegut a la dreta dels dos germans Servià; d’en Josep Mª Solé; en Ramon Dalmau; en Santi Anglada o en Jaume Collelldevall. Fa més de 20 anys que escriu de temes de motor a diverses publicacions.



Nou comentari