El personal comportament d’aquest mite amb rodes esdevé tota una demostració de valentia comercial. El Cooper S és la millor icona condensada de modernitat i de plaer per al conductor. És tan divertit i extravagant com el Mini de sempre però ara amb més potència, espai i tecnologia.

El que ha estat un dels autos més originals i influents de la història és ara més gran, eficient i tecnològic. Creix subtilment en dimensions, amplada de víes i distància entre eixos per esdevenir més capaç a l’habitacle i més precís sobre el paviment. Però no patiu per identificar-lo perquè, en essència, no ha perdut pràcticament cap dels seus trets identitaris. El ribot sobre la carrosseria l’hi ha permés millorar en aerodinàmica i l’engreix de mesures, en habitabilitat i maleter. El compartiment per a l’equipatge passa dels 160 als 211 litres i tot i que es queda per sota dels seus més immediats competidors, la possibilitat de plegar asimètricament els respatllers posteriors pot arribar a compensar estretors. Munta llums de día amb tecnologia LED, engraellat tipus niu d’abella i el logo que l’identifica en un lateral del frontal.

L’interior del nostre petit protagonista ha estat redissenyat a partir dels mateixos criteris de la generació anterior. Per això es manté el llenguatge de cercles que combinen les tonalitats fosques amb els cromats. L’indicador de velocitat que abans reposava al centre, però, se sitúa ara davant del conductor i els commutadots per pujar i baixar els vidres de les finestres passen a les portes, l’ubicació tradicional en la majoria dels models. Els plàstics son de millor qualitat, l’acabat guanya enters i el conjunt arriba reblat pel mateix sistema d’info-entreteniment iDrive que porten els BMW. D’aquesta manera i amb una sola mà podrem incidir sobre les diferents funcions d’àudio, el sistema Bluetooth, la connexió USB o l’iPod, el telèfon i el navegador. A nosaltres ens ha agadat especialment el head-up-display opcional que duia la nostra unitat de premsa: una làmina plàstica transparent i retràctil que, situada a l’alçada del conductor, permet llegir sobre el vidre algunes dades de l’ordinador, els límits de velocitat i certes ordres del navegador.

L’equipament del Mini Cooper S és molt complet. La pell arriba al volant a la palanca del canvi i uns seients dissenyats per arrapar el cos i obtenir la posició ideal. No hi falten els automatismes per a les llums i els eixugavidres, el control automàtic de la climatització bizona, el de velocitat de creuer, els sensors d’estacionament o el sistema de posada en marxa amb clau presencial, que no fa falta introduir enlloc. Però el llistat d’opcions és etern i inclou, per exemple, un sistema de detección prematura de vianants, càmera posterior per a facilitar les maniobres d’estacionament o les suspensions de duresa variable DCC, que actúen també sobre la resposta de l’accelerador, la duresa de la direcció i l’immediatesa de la transmissió.

El nou Cooper S viatja sobre la mateixa plataforma del nou BMW Serie 2 Active Tourer, el primer tracció davantera del grup. La versió de gasolina que hem estat portant abandona el motor 1.6 pel 2.0 TwinPower Turbo del grup, que també fan servir els BMW Sèrie 3 i 4. Duu sistema d’injecció directa de combustible i control variable d’arbre de lleves. Tot plegat per a generar 192 CV que, a fè de déu que prometen bones sensacions. L’únic quatre cilindres de la gamma (la resta són de tres) és un giny geniüt.

Empeny amb contundència des dels règims més modestos i s’estira sense pensar-s’ho fins arribar a les 6.000 r.p.m. La caixa de canvis de sis relacions que porta esdevéel complement perfecte. És la mateixa que duia la generació anterior però revisada en sincronismes per a millorar l’immediatesa del traspàs. La direcció és d’assistència elèctrica, molt directa i sensible al què passa pel terra. Llegeix molt bé les irregularitats del paviment i potser sigui, junt amb els frens, la millor del segment. Tot això adobat amb un equipament de seguretat que inclou coixins de seguretat a per tot, sistema de intel.ligent de regulació de frenada en els revolts, controls de tracció i estabilitat i mecanisme d’ajut per a l’arrencada en pujada. La tecnologia òptima per fer que la força motriu passi a les rodes de forma fefaent i sense que hi hagi pèrdues d’adherència motivades pel desbocament. El treball de les suspensions i els automatismes dinàmics s’ocupen de vetllar pel manteniment de la compostura passant factura en forma d’incomoditat només quan el paviment és de país tercemundista.

El nou Mini Cooper S que hem estat portant, doncs, és més pràctic, mes gran i arriba més ben reblat. Però, sobre tot, guanya enters a nivell mecànic i esdevé clarament més ràpid i efectiu sobre l’asfalt. La seva nomenclatura no fa sinó consagrar la personalitat d’un producte Premium que afronta els revolts amb convicció matemàtica, destil.la la potència en proporció directa a la remor que genera la mecànica i es mostra suficientment tolerant davant de les imprecisions que eventualment pot tenir qualsevol pilot ocasional.



Nou comentari