Món Esport
Polèmica a París per les insinuacions d’una boxadora sobre el gènere d’una rival

La polèmica envolta la boxadora Imane Khelif. L’algeriana no va poder competir en el Mundial de boxa perquè en les proves d’ADN li van sortir nivells de testosterona elevats. Ara, en el seu primer combat als Jocs Olímpics de París, la seva rival, la italiana Angela Carini, s’ha retirat entre llàgrimes, en rebre un cop molt fort, i el COI ha passat a estar en el centre del conflicte. A les xarxes i en alguns mitjans s’han desfermat acusacions per la suposada transsexualitat de Khelif. Tot i que no és cert que sigui trans, la fake news va anar creixent, amb el suport de polítics com la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, o el president de l’Argentina, Javier Milei, i altres personatges ultres.

“No és just”

Khelif disputava el seu primer combat davant la italiana Angela Carini. Però ha durat només 46 segons, després que la boxadora italiana hagi decidit retirar-se. Des del ring, la italiana s’ha queixat del dolor d’un dels cops de l’algeriana. Ha repetit diverses vegades que li feia molt mal. “No és just”, deia. Després del combat, Carini ha parlat amb els mitjans de comunicació: “Estic destrossada. Mai havia rebut un cop de puny com aquest, he preferit parar per la meva salut”. El seu entrenador ha interpel·lat directament el Comitè Olímpic Internacional: “L’algeriana és aquí perquè el COI va prendre aquesta decisió”. Més tard, Carini va aclarir que el seu “no és just” es referia al fet d’haver estat entrenant-se durant anys per acabar perdent un combat en menys d’un minut.

L'atleta italiana ha negat la salutació a la boxadora algeriana | Europa
L’atleta italiana ha negat la salutació a la boxadora algeriana | Europa Press

La polèmica amb Imane Khelif ve de lluny. En el Mundial de 2023 celebrat a Nova Delhi l’Associació Internacional de Boxa (IBA) va decidir sotmetre-la a un test que hauria demostrat que tenia cromosomes XY, els del gènere masculí, i va ser expulsada, juntament la boxadora taiwanesa Lin-Yu-Ting , que també està present als Jocs Olímpics de París. Algunes fonts apunten que Khelif i Yu-Ting estan rebent acusacions falses de ser persones transgèneres, fins i tot les qualifiquen directament “d’homes”. Es basen en la seva aparença i en la seva condició d’hiperandrogenisme, una afecció endocrina que produeix nivells més alts de testosterona en les dones. Aquests rumors han estat amplificats per mitjans d’ultradreta a les xarxes socials.

La boxadora algeriana ja està classificada per la següent ronda als Jocs, on aspira a assegurar-se una medalla. Caldrà veure si el COI es retracta en la decisió de permetre-li participar-hi o alguna altra rival decideix abandonar o no comparèixer en el combat.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa