Els japonesos de Mazda no paren de vendre i el renovat CX-5 està cridat a multiplicar les seves xifres. El germà gran dels SUV de la marca va aterrar el 2012 i durant la seva vida comercial ha rebut diversos restyling, però cap com l’últim. El producte estrella de la marca ha estat profundament renovat per poder lluitar millor contra rivals de la talla del Peugeot 3008, el Seat Ateca, el VW Tiguan o el Grandland X d’Opel. Els canvis han abastat l’estètica del cotxe, però també l’habitacle, el xassís on se suporta, l’oferta mecànica i l’equipament.

Nosaltres hem tingut l’ocasió de comptar amb la variant Zenith que munta el motor de gasolina més potent, el 2.5 SKYACTIV-G de 194 CV. Una versió que es ven exclusivament amb canvi automàtic de sis marxes, tracció total i el nivell més alt d’equipament possible. Incorporar un nou motor turbo de quatre cilindres de resposta extremadament suau. Un giny molt  agradable de dur. Silenciós i enèrgic, es posa en marxa a través d’un botó que hi ha al costat de la columna de direcció, sense necessitat de treure’ns la clau de la butxaca. Disposa d’un sistema de desconnexió de cilindres per reduir el consum en autopista i un altre d’inèdit de conducció dinàmica (G-Vectoring) que li permet guanyar precisió de guiatge. Els tècnics de la casa han fet també un treball extraordinari en l’apartat de les suspensions. La segona generació del Mazda CX-5 estalvia gronxaments tot i tenir el centre de gravetat força amunt. De fet, transmet sensacions pràcticament de compacte a l’hora de negociar els revolts. És d’aquells autos que conviden a devorar quilòmetres gràcies a la bona dosi de confort que proporciona el conjunt. Els elements motrius filtren de meravella les irregularitats del paviment i permeten assegurar que, en general, el CX-5 és un dels millors tot camí del mercat per gaudir al volant.

A nosaltres ens fa molt el pes en el capítol estètic. Hereta les modernes línies del CX-3 proporcionant-li una silueta més àgil. Una estampa que suggereix dinamisme i que  fa que sembli més gran del que realment és. Munta una enorme graella frontal amb una delicada trama negre brillant,  fars LED adaptatius.i llandes de 19 polzades de cinc radis dobles. 

La qualitat visual i els ajustaments de l’habitacle segueixen la tònica. En una atmosfera realment luxosa hi trobem reglatges elèctrics amb memòria pels seients davanters calefactables, insercions en fusta i cromats,  una nova il·luminació de tipus led i un sofisticat equip de so de l’especialista Bose amb una pila d’altaveus. Entapissats de cuir i sistema multimèdia MZD Connect amb pantalla de 7 polzades des d’on es poden controlar bona part de les opcions de climatització. Aplaudim especialment les petites proporcions del volant que porta i el tacte del plàstic dur del quadre de comandament, que s’acosta força als de BMW o Mercedes. Amb tot, agrairíem que se simplifiqués el maneig de l’equip de so a l’hora de buscar una emissora. L’equipament de seguretat és també de nota. Compta amb el sistema d’assistència a la frenada en ciutat, el d’alerta de canvi involuntari de carril, el control de creuer adaptatiu amb funció Stop & Go, un avís de trànsit del darrere, detector de fatiga del conductor,  control d’angle mort als retrovisors (de generoses dimensions) i sistema de reconeixement de senyals de trànsit.

L’interior sorprèn per la seva bona alçada respecte del sostre. Menció especial mereixen les places del darrere, excepcionalment còmodes per a dos adults, amb molt d’espai per a les cames, reposabraços amb dispositiu per a sostenir begudes i dues entrades USB per connectar-hi aparells satèl.lit. La banqueta permet també modificar lleugerament l’inclinació per afinar encara més el confort de marxa del passatge. El maleter declara una capacitat de 477 litres. No és especialment prodigiós en mesures però te formes regulars i incorpora, de sèrie, l’obertura automàtica de la porta que hi dona accés.

A dins, es viatja en una posició de conducció elevada. Sense estretors i amb bona visió. El sistema de navegació te uns comandaments ergonòmics i intuïtius i un display Head up projecta sobre el vidre informacions valuoses vinculades a la conducció més immediata. Tota la gamma es beneficia d’un connectivitat millorada que permet que el sistema de infoentreteniment esdevingui compatible amb els Android Auto i Apple CarPlay.  El sistema multimèdia detalla tota la zona perifèrica del vehicle en visió de 360º i es beneficia, a l’hora d’estacionar, de més i millors sensors acústics de proximitat. 

El sistema de tracció total ens servirà per reforçar la seguretat quan transitem per carreteres amb l’asfalt mullat o gelat, però no si el què volem és prodigar-nos fent excursions de muntanya amb  freqüència.  Hem de reconèixer que es possibilitats off road del CX-5 són més aviat limitades. Amb aquest cotxe, el millor és  acotar les nostres aventures lluny de l’asfalt només per algunes pistes fàcils i amb poca pedra.

A favor 

    Confort de marxa

    Qualitat general

    Comportament i estampa

En contra 

    Absència de roda de recanvi

    Proporcions del maleter 

    No porta indicador de temp. Motor

 

FITXA TÈCNICA: 

Motor: 4 cilindres en línia, 2.488 cc. 194 CV (107 kW) a 6.000 rpm

Canvi: Automàtic de 6 velocitats

Tracció: Total

Suspensió: McPherson / paral.lelogram deformable

Pes: 1.466 kg

Frens: Disc vent./disc

Vel. Màx.: 200 km/h

Accel. 0-100 km/h: 9,2 s

Consum mitjà: 7,1 l/100 km

PREU: 39.445 euros



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa