El Mazda 6 ha estat, durant molt de temps, el model de referència de la marca japonesa. Llençat el 2012 arriba ara a la tercera generació com a competidor directe del Volkswagen Passat, el BMW Sèrie 3 o el mateix Opel Insígnia. La posada al dia d’aquest familiar manté pràcticament intacta la tarifa de preus anterior amb la voluntat d’esgarrapar mercat al segment Premium que, per ara, lidera l’A4.

 

Inspirat en la filosofia KODO l’actualització estètica del Mazda 6 contemporani es nota especialment a l’engraellat frontal, que guanya proporcions. El paracops posterior i les llandes li proporcionen més presència visual i els fars LED estan presents a tota la gamma en detriment dels projectors antiboira, que desapareixen. Els cromats al voltant davallen sota el projector i a la part posterior, varien subtilment els pilots. La versió Wagon testada, que es ven al mateix preu que la sedan, guanya 40 litres al maleter tot i mantenir una distància entre eixos vuit mil·límetres inferior.

 

L’habitacle rep millores en els materials de recobriment del quadre de comandaments digital, que també afegeix un embellidor transversal metàl·lic. D’aparença més moderna, el disseny del nou taulell endreça millor els components. Munta seients amb un farciment més gruixut, banquetes més amples i un revestiment tèxtil inèdit similar a l’Alcantara. A la nostra unitat, els del davant eren calefactables i ventilats.

 

L’equipament incorpora un sistema de projecció d’informació al parabrisa que jubila definitivament la làmina retràctil de material plàstic que duu bona part de la competència. És de sèrie a tota la gamma a l’igual que el control de creuer adaptatiu, el reconeixement de senyals de trànsit o la connectivitat Android Auto i Apple CarPlay de telefonia. Aplaudim la incorporació del sistema de visió perifèrica de 360º amb càmeres de bona definició que, no obstant això, podrien mostrar imatges més nítides. També el mecanisme de  manteniment de carril potser massa rigorós. I el sistema adaptatiu de l’enllumenat, que amplia fins a vint el nombre de projectors.

 

L’habitabilitat global milloraria si el fabricant japonès hagués cedit algun centímetre suplementari d’espai per a les cames dels que s’acomoden a les places posteriors però hem de reconèixer que els japonesos han aconseguit una posada en escena d’allò més refinada, carregada de petits compartiments, bons materials i amb un silenci de rodadura envejable gràcies a la modificació d’alguns elements dels passos de roda, el sostre i la base del cotxe i la incorporació d’aïllants més ferms.

 

L’oferta mecànica no varia pel que fa a nombre de motors però Mazda assegura que tots els ginys –sempre de quatre cilindres- han estat objecte de millores per adequar-se a la normativa d’emissions Euro 6 . Se’ls ha revisat la injecció, la relació de compressió i els pistons.  La versió més potent (ara amb 194 CV) disponible únicament amb canvi automàtic de sis velocitats, incorpora un sistema de desactivació de cilindres (dos dels quatre) per afavorir els consums. Però nosaltres seguim decantant-nos per la mecànica de gasolina 2.0 SKYACTIV-G de 145 CV, que arriba associada a un canvi manual de sis marxes molt ben esglaonat.

 

Les suspensions de la versió testada manté l’esquema independent a totes les rodes amb geometria McPherson a l’eix davanter i sistema multibraç al darrera. També s’ha reequilibrat la direcció per aconseguir un guiatge més precís que deixa sentir millor el què trepitgen les rodes.  A nosaltres ens ha agradat verament el tacte del canvi manual de sis relacions que converteix aquest Wagon en una eina fàcil de dur. Ideal per afrontar llargs recorreguts. Accepta bé el dinamisme perquè respon de forma noble i amb prou immediatesa convertint-se en una alternativa a considerar per aquells que cerquen un auto elegant, espaciós, confortable i equipat, a preu just. A més, la variant familiar  pot demanar-se amb tracció total amb qualsevol dels dos motors dièsel que ofereix la marca, pagant entre 1.000 i 1.700 euros en funció de l’acabat.

 

 

FITXA TÈCNICA

 

Motor: 4 cilindres en línia, 1.998 cc. 145 CV (107 kW) a 6.000 rpm

Canvi: Manual de 6 velocitats

Tracció: davantera

Suspensió: McPherson / multibraç

Pes: 1.466 kg

Vel. Màx: 206 km/h

Accel. 0-100 km/h:  10 s

Consum mitjà:  6,3 l/100 km

PREU: 35.175

 

A favor

*Confort global

*Mecàniques agradables

*Bona relació  preu-equipament

 

En contra

*Espai per a les cames al darrera

*Comandaments satèl·lits poc intuïtius

*Resposta mecànica poc immediata

 



Nou comentari